Semizotu Cacigi ve Salatasi

Semizotu Cacigi
Malzemeleri:
1 demet Semizotu
1 dis Sarmisak
400 gr Yogurt
1 y.k. Zeytinyagi
Tuz, Kirmizi Biber
Yapilisi:
Semizotlar temizlenip yikanir. Ince dallari ile beraber koparilarak bir kaseye alinir. Sarmisak ezilir yogurt, zeytinyagi ve tuz ilavesi ile karistirilir.
Üzerine Kirmizi biber serpilir, servis yapilir.
Afiyet Olsun!
Semizotlu Salata (Pirpirim Salatasi)
Malzemeleri:
2 Domates
1 Biber
1 demet Semiz Otu (Kilis´de Pirpirim denilir)
bir kac dal Maydanoz
1 Sogan
2 y.k. Zeytinyagi
2 y.k. Limonsuyu
Tuz
Yapilisi:
Domatesler, biber ve sogan dogranir. Semizotu temizlenir yikanir ve ince dallari ile dogranir. Maydanozda kiyliarak tüm malzemeler karistirilir. Yemege yakin tuz, zeytinyagi ve ve limonsuyu eklenerek karistirilir ve servis yapilir.
Afiyet Olsun!

15 yorum:

  1. İkiside çok güzel olmuş,ellerine sağlık.Semizotunu çok seviyorum,mümkün mertebe kullanmaya çalışıyorum ama bu ara fazla bulamıyorum burada.Size afiyet olsun,şifa olsun inş..:) sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Semiz otunun çiğ yapılmış her haline bayılırım...İki çeşidi de harika olmuş ellerinize sağlık...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. İkiside harika ben semizsotu salatasına soframın baştacı soğanıda eklerim:)

    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Semizotunun herşeklini çok severim ellerine sağlık nefis görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  5. ooooo harika görünüyorlar ablacım ellerien sağlık

    YanıtlaSil
  6. Ablacığım ellerine sağlık nefiissss görünüyorlar!!!Hayırlı Ramazanlar...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  7. Ablacığım süper görünüyor,semizotu salatasına bayılıyorum zaten bu şekilde gel de yeme :)

    YanıtlaSil
  8. En sevdiğim salatalardan biri,harika enfes görünüyor.Şu sıcak günlere uygıun bir salata bence..Ellerinize sağlık.Bu arada bıraktığınız sıcak yorum içinde bir kez daha teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuşlar. Şifa dolu, leziz ve iştah açıcı görünüyorlar. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  10. Ben malesef semizotunu buralarda bulamiyorum. Cok lezzetli gorunuyor. Eline saglik Ayse abla.
    Iffet

    YanıtlaSil
  11. tam bu sıcak havalara göre ikiside. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Adsız22:26

    Bayılırım iki halinide doğrusu :) Bir ara sadece semizotu yiyordum ben :D Zayıflamayı da ona borçluyum galiba :P 17 kilo gitti..
    Sadece salata ile yaaşam sürdürünce böyle oluyor :D

    Yoğurtlusu da diğer türlüsü de enfes! Ellerine sağlık annesinin kızı :))

    YanıtlaSil
  13. ikisine de bayılırım.ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  14. Çok lezzetli görünüyorlar.
    Hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
  15. Harika görünüyor. Semizotu hem sağlıklı hem de lezzetli bitki. Çorbası da çok lezzetli oluyor denemenizi tavsiye derim ;) Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil