Fırın Yapması


Tarifimi arkadasimin catlakkahve nin etkinligine yolluyorum.
Fırın Yapması Kilis’in meşhur sitti simitli (en ince bulgurlu) yöresel yemeğidir. Sitti simidi ve kırmızı yağsız köftelik et ve baharatlarla evde hazırlanır, mahalle fırıncısının koca siyah tepsilerine dizilir ve fırına yollanarak orda pişirtilir. Fırından gelen sımsıcacık yapmalar, sıcak sıcak salatayla yendiği gibi, buzdolabında da saklanarak çayın yanında gelen misafirlerede harika bir ikramlık olarak sunulur. İşte bu annemden öğrendiğim nefis fırın yapmasını evde herkes çok sever. Gelen misafirlerimde şimdiğe kadar ilk bende taddıkları bu enfes tadı çok severek yerler.

Dün gene Fırın yapması yaptım ve bu defada sizlere ikram ediyorum! Bu, ev fırın yapması oldu evde hazırlayıp, evde pişirdim, normalde Kilis de daha büyük boylarda yapmalanır, ama benim Fırın yapmaları biraz küçük oldular fakat tadından hiç birşey kaybetmediklerini garenti ediyorum!

Malzemeleri:
1 kg çok ince Bulgur (sitti simidi)
400 gr yağsız Et
2 büyük Soğan
1 cay bardağı kuru Nane
1 yemek kaşığı Kimyon
1 cay kaşığı Karabiber
1 y.k. kırmızı pul Biber
2 yemek kaşığı biber Salçası
1 yemek kaşığı domates Salçası
1 çay bardağı Zeytinyağı
Tuz

Yapılışı:

Sitti simidi yoğurma leğenine alınır ve her yeri ıslanana kadar soğuk su ile ıslatılır. Soğanlar soyulup dilimlenilir, et 3- 4 parçaya ayrılır ve sitti simide ilave edilir. Tüm baharatlar ve malzemeler de eklenip et makinasından 2 defa çekilir. Et makinasında çekilen bu tüm malzemeye ve zeytinyağıda ilave edilerek yoğrulur. Köfteden mandalina büyüklüyünde parçalar alınıp el ıslatılarak avuç arasında bastırılarak, yapmalanır (yani iri köfte şekli verilir). Yağlanmış fırın tepsisine dizilir. Önceden 200° de ısıtılmış fırında 30 dakika kadar altı ve üstü kızarana kadar pişirilir.

Afiyet Olsun!

13 yorum:

  1. Fırın yapmasını bir kez tatmıştım eşimin görevi nedeniyle 4 yıl gaziantepde kalmıştık sag olsunlar çok candan insanlardı yaptıkları yemegi paylaşırlardı bulgurla yapılan her türlü köfteyi orda ögrendim ellerine saglık görünümü gibi lezzetide güzeldir eminim

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık.Çok teşekkürler canım

    YanıtlaSil
  3. bunun bir benzerini ilk defa kayınvalidemlerde yedim
    yalnız onlar sizin malzemelerin içine haşlanmış patatetes de koyuyorlar
    çok lezzetli sizinkide daha böyle bir iri iri olmuş
    emeğinize sağlık canım çekti ama

    belki yaparım bende yayınlarım
    hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  4. Görüntüsü belli ediyor lezzetini

    YanıtlaSil
  5. Bloglar sayesinde ne kadar farklı lezzetleri tanıma fırsatımız oluyor ..
    Ellerinize sağlık Hayırlı Cuma.lar..

    YanıtlaSil
  6. bu malatyanın tepsi köftesine benziyor ellerine sağlık hayırlı cumalar:)

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar.. Uzun zaman oldu, atandığım yeni görevimden dolayı pek zaman bulup ilgilenemiyorum ama sizler hep aklımızdasınız.. Az önce haınmla konuşurken bir bakalım dedik gene güzelliklerle karşılaştık... Ellerinize ve emeklerinize sağlık... En içten selam ve sevgilerle sağlıklar diliyoruz.. Fatma&Akif (Soframdan&SeyyAh)

    YanıtlaSil
  8. Yine annenden nefis bir tarif Kilis mutfagi bulgurlu tarifler yönünden cok zengin ve hepside birbirinden nefis tarifler sayende ögreniyoruz Aysecim
    Cok lezzetli görünüyor yarin caya sendeyim firin yapmasi yemek icin

    YanıtlaSil
  9. hiç tatmadığım bir lezzet ama eminim çok güzeldir,yöresel lezzetleri hep sevmişimdir.ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  10. benim ilk defa gördüğüm bir tarif ama görüntüden çok lezzetli olduğu belli canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Nefis görünüyor canım, benim annem de buna benzer basmaç yapar. Harika oluyor, çok severim. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil