Kuşkonmaz Çorbası


Bu nefis Kuşkonmaz Çorbası tarifimi arkadasim mintininmutfagi iftar ve sohur etkenligine yolluyorum.
Bu akşam iftara yaptığım ve çok beğendiğimiz nefis Kuşkonmaz Çorbasının tarifi.
Malzemeleri:
1 kavanoz beyaz Kuşkonmaz (330 gr)
1 y.k. Tereyağı
1,5 tepeleme yemek kaşığı Un
3 su bardağı Su
3 y.k Tavuk suyu(veya 1 Tavuk Bulyon)
1 kutu sıvı Kremşanty (200 ml)
Tuz, Karabiber
Maydanoz, Dereotu

Yapılışı:
Tencerede yağ eritilir, un ilave edilerek kavrulur. Un pembeleşmeye başlayınca soguk su eklenir ve el çırpacağı ile karıştırılır. Kavanozdan suyu süzülmüş kuşkonmazlar, kesilerek içine eklenir. Tavuk suyu, tuz ve karabiber eklenir. Bir iki taşım kaynatılır ve blendırla püre yapılır. Bir taşım daha kaynatılıp içine kremşanty eklenir ocaktan alınır. Karıştırılıp tabaklara servis yapılır ve üzerine maydanoz ve dereotu serpilir.
Afiyet Olsun!!

Kuşkonmaz Hakkında Bilgiler:

Kuşkonmaz en iyi besince zengin, kumlu ve gevşek topraklarda yetişir. Haziran-Temmuz ayları arasında yeşilimsi sarı renkli çiçekler açan, 50-150 cm boyunda, çok yıllık otsu bir bitkidir. Sulak, kumlu ve killi, kuvvetli topraklarda, ormanlık yerlerde yetişir. Gövdeleri dik, yeşil düzgün yüzlü ve yaygın dallıdır. Dallar dalcıklara ayrılmış olup, ince, yeşil renkli, 3-6 tanesi bir aradadır. Yapraklar küçük ve zarımsıdır. Çiçekler teker teker veya çift olarak yaprakların koltuğunda bulunur. Erkek çiçekler 6 parçalı ve parçalar çan şeklinde birleşmişlerdir. Meyveleri kırmızı veya siyah renklidir. Kuşkonmaz tohum veya pençeden üretilir. İlkbaharda ekilir. Tohum ekiminden ilk hasada kadar geçen süre dört yıldır. Bir kuşkonmaz tarlasından 20 yıl verim alınabilir.

Eğer bir kuşkonmaz bitkisi hasat edilmeyip doğal haline bırakılacak olursa 170 santimetreye kadar boylanır. Dalları kaplayan ince, iğnemsi yaprakların ardından küçük, sarımsı çiçekler açar; çiçekler daha sonra kırmızı etli meyvelere döner.

Kullanıldığı alan:
Kuşkonmaz A, B1, B2 ve C vitaminlerinin yanı sıra protein, şeker, yağ ve çeşitli mineralleri de içeren zengin bir üründür. Çorbası yapılır ya da garnitür ve salata olarak yenir.

Süs kuşkonmazları içinde en yaygınlarından biri olan tül kuşkonmazı tüy gibi incecik, hoş görünümlü yaprakları için yetiştirilen bir saksı bitkisidir. Bitkinin yaprakları çiçekçilikte buket hazırlamakta da kullanılır.

Kuskonmaz ciddi miktarda FOLIK ASIT icerir.

Not: Bilgiler ve Kuşkonmazin fotografi Net den alınmıştır.

12 yorum:

  1. Hayirli aksamlar canim .Ellerine saglik nefis bir corca benimde sevdigim lezletli bir corba sevgiler öptüm.

    YanıtlaSil
  2. Markette her kuskonmaz gordugumde almak ister ama nasil pisirecegimi bilemedigimden vazgerim Ayse abla. Simdi sen yapinca, ben bu tarifi denerim artik. Eline saglik.
    Iffet

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık kuşkonmaz hiç yemedim biliyormusun :)

    bu tarifle başlarım artık:)

    YanıtlaSil
  4. canım ablacım ellerine sağlık.lakin ben kuşkonmazın tadını bilmem.bekarken annem sevmezdi.evlendim eşim sevmiyor.bu sebze de doğal olarak bize hiç uğramıyor.ama güzel görünüyor.güzel sunumun için ellerine sağlık ablacım...

    YanıtlaSil
  5. Ablacım şu kuşkonmazı hiç denemedim ama tedını çok merak ediyorum

    ellerine sağlık
    hayırlı breketli ramazanlar ablacım.dualarında bizide unutma
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  6. harika görünüyor ellerine sağlık canım.
    Hayırlı ramazanlar dilerim by..

    YanıtlaSil
  7. Daha önce hiç denemediğim bir lezzet hep farklı gelir bana ama görünüş harika...Ellernize emeklerinize sağlık...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. hiç tatmadığım bir tat merak ettim şimdi
    ellerine sağlık arkadaşım afiyet bal olsun
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. bende bir alman arkadasimda yemistim,cok saglikli besleyici bir corba olmus eline saglik canim
    hayirli iftarlar

    YanıtlaSil
  10. CANIM ABLAM GÜZEL ÇORBAN YAYINDA

    YanıtlaSil
  11. Adsız15:30

    Tatlım, blogumdaki sağ butonu aktifleştirdim. Kusura bakma yollarken tarifleri unutmuşum bunu.
    Teşekkürler ilgin için ;) Alabilirsin artık tarifleri ve fotoları.

    YanıtlaSil
  12. Adsız15:29

    Ellerinize sağlık, hemen deneyeceğim. Pırasa ile de çok güzel oluyor bu çorba. İlgilenenler için kuşkonmaz ve pırasalı çok hafif bir çorba tarifi buldum. Linkini paylaşmak istiyorum;

    http://istanbella.com/yemek/hafif-yemekler/kuskonmaz-ve-pirasa-corbasi/

    YanıtlaSil