Peynir Fabrikasi ve Peynir yapimi

Projemizin 23.10.09 da ki programi Peynir yapimini izlemek icin mandiraya gitmek idi.
Bu fabrikayi gezerken toplanti salonunun bir kösesinin eski peynir yapiminda kullanilan ve degisik eski ev araclari ile mini bir müze kösesi olusturulduguda gözümüzden kacmadi.
Grubumuzla gittigimiz bu yerde 5 degisik peynir cesidinin tadina bakarak bilgi alirken, yaklasik 1 saat icnde de peynirin yapilisni izledik.
En sonda yapilan taze peynirin tadi da baktik, harika olmustu.
Peynirler yapildiktan sonra kenarina sürülen siviya göre tad ve isim aldigin, ayrica peynirin süzülen suyunun cok saglikli oldugunuda ögrenmis olduk. Bu fabrikada yaklasik 225 cesit peynir yapildigi söylendi.Daha sonrada istedigimiz peyniri asagidaki peynir satilan dükkandan alma imkani bulduk.
Ben yazimi kisa kesip sizleri cektigim fotolarla basbasa birakiyorum.

7 yorum:

  1. Mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle...

    YanıtlaSil
  2. Ablacım günaydın..Ne güzel şöyle bizde toplansak gitsek biyerlere..Yoğurttu süttü peynirdi nasıl yapılır incelesek..Helede peynirler..Bizim evde herkes ayrı çeşit sever..En son aldığım örgü kaşardı..Öpüyorum ablacım..Kal sağlıcakla..

    YanıtlaSil
  3. merhaba ayse abla, gine süper bir gezi yapmisiniz
    ablacim almanya blogcu bulusmasini bukezde ben baslatim bakalim sonuc ne olacak.
    NRW bulusmasi olsun diye düsündüm, tabi tüm blogcular katila bilir...
    sen nerde oturuyordun?,katilmak istermisin?, NRW`li blogcu arkadas biliyormusun?,duisburg denildi, sanada uygunmu?
    biliyorum cok soru sordum ama insallah bulusma gerceklesir...
    bana haber birakirsan coook sevinirim
    kocaman öptüm sevim

    YanıtlaSil
  4. ne kadar güzel peynirler bunlar böylee acaba doğal süttenmi yapılıyor yoksa süt tozu kullanıyorlarmı merak ettim doğrusu.. Peynirleri tanıttığınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Canım merhaba...
    Düş bahçesinin linkinaçılmıyor yazmışın canım galiba sendeen....
    Bir kaç arfkadaşa deneme yaptırdım sorun yok yinede duyarlı davranıp uyardığın için çok tşkr ediyorum bitanem öoüldün:))

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, Aslinin blogunda siteme giremediginizi yazmissniz. Internet Explorer kullanarak tekrar denermisniz? Buyuk ihtimal Mozilla kullaniyorsunuz.... Etkinlige bekliyorum! Hollandadan sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. yine güzel bilgilendirici bir gezi yapmissiniz
    artik
    almissindir tazecik peynirlerden kahvaltiya nefis gider
    bu aralar tadilat var bzim ede ziyaretlerim gecikecek
    sicacik güzel bir gün dilerim canim

    YanıtlaSil