Kitabimiz Cikti!


Bir yil boyunca yaptigimiz Uyum Projesi adi altindaki, alaman ve türk bayanlarla yaptigimiz Projenin, yilbasindan evel uzun calismalar ve emeklerin verildigi bu kitabimiz yayina hazirlandi.
Burdaki ve cevre sehirlerdeki kitapcilara dagilarak satilmaya baslandi.
Yilbasindan evel Belediyedeki ve Valilikdeki bayanlarin esitlik dairesinin düzenledigi basin toplantisinda, almanlarin sorumlusu Sigrid arkadasim, türklerin sorumlusu ben, belediye baskani, vali, eski sefim, kursu yaptigimiz okulun müdürü de olmak üzere büyük bir basin toplantisi yapildi ve ertesi gün sigrid ve ben gazetelerde koca koca fotograflar ile kitabin tatnitimin yaptik.
Projemiz 1 yil tam tesekküllü devletin yardimi ile devam etmis, 2. yilinda devletten bir kisim yardim alinip bazilarin herkes kendi karsilamisti.
Bu projenin amaci almanlarin ve türklerin bir birleri ile kaynasmasi, alman ve türk kültürünü ögrenmek, akillari kurcalayan bazi kültürel ve dini sorulara cevap vermekti. Tabi bu arada bulusmalarda yemek kültürünü de tanitmak isin en zevkli yaniydi. Bir okulun mutfaginda bulusup, Hidirilyas, asure günü, Iftar, Ramazan bayrami, kurban bayrami gibi kutlamalr yaparken. Almanlarinda noel, yumurta bayrami, hasat sükran günlerini tanidik.

Ilk baslarda zorluklar oldu, arkadaslarin cogu almanca bilmiyor, yanlis anlasmalar oluyordu. Ben aralarinda tercümanlik yaparken baya gerildigimde cok oldu.
Yemek yaparken etleri ne kadar ben türk kasabindan alsamda, alisveris sirasinda tarifte olan bir et suyu tabletinin almanlarin bilmeden alman marketinden almasi, icinde domuz olabilecegi endisesi ile türklerin o yemegin hic tadina bakmamalari, bazi zorluklarla karsilasmaya sebep oldusada sonra konunun hassasiyeti anlatilinca daha cok dikkkat edildi ve bu gibi konularda daha cok dikkkat edilmeye baslandi.

Bir yil nereleri gezdik, ne yemekler yaptik, hangi bayram ve özel günleri kutladik, yil boyunca cekilen fotograflar ve yazilan raporlar isiginda bu kitap yayinlandi ve cok begeni ile satiliyor.
Projemiz su an 3. yilinda ve bizim dostluk hale devam ediyor, devletten her hangi bir yardim alinmadan bayanlar birbirlerini ziyyaret edip, elisleri yapiyor, konusup sohpet ediyorlar.
Bu proje hakkinda daha evel yazdiklarimi burdan bakabilirsiniz.

Eski blogumda da bu Projem ile ilgili cok Fotograflar eklemistim oraya bakmak isteyenlerde burdan buyursun.

13 yorum:

  1. Canım,
    hayırlı olsun. İnsanlar nerede olursa olsun, birlikte ve dostça yaşamalı. Hiç bir ayrımı gözetmeden dost olmak için gösterdiğin çabaların sonuçlarını almana çok sevindim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. Adsız09:56

    Ayse ablacim ne güzel bir proje bu, seni ve diger arkadaslarini kutluyorum. Hayirli olsun canim. Hayirli cumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Tebrikler ablacım
    bu diyalog adına çok büyük bir çalışma
    bu gzüelliklerin artarak devam etmesi dileğiyle

    mutlu haftasonları

    YanıtlaSil
  4. ne kadar güzel bir çalışma işte bayanların gücü.insan isteyince neleri başarıyor değil mi?sizleri emeği geçen herkesi tebrik ediyorum.kültürler arası kaynaşma, paylaşım birliktelik adına çok güzel bir etkinlik olmuş.başarılarınızın devamını diliyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. harika bir başarı.tebrikler canım..

    YanıtlaSil
  6. Ablacım hayırlı uğurlu olsun, başarılar dilerim :)))

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  7. Adsız23:30

    Hayırlı olsun, güzel bir kitap olmuş. Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  8. aysecim seni verdigin bütün emeklerin icin kutlarim ktabiniz hayirli olsun.
    Iki toplumun kaynasmasi kültürlerini tanimalari cok güzel .
    Integrasyon icin güzel bir proje olmus daha nice güzel basarili projelere

    YanıtlaSil
  9. canim ablam 41 kere masallah diyorum sana vallahi helal olsun yani
    senin gibi bayanlara cok ihtiyacimiz var su alamnyada
    abla bu kitabi almanyada her kitapcida bulabilirmiyiz alamk isterdim dogrusu cevabini bekliyorum nerden alabilirim sevgiler öptüm

    YanıtlaSil
  10. Aysecıgım ne guzel bır projeymış.Tebrıkler herkese.Sana kucak dolusu sevgılerımı gonderıyorum..

    YanıtlaSil
  11. canım hayırlı olsun kitabınız emek veren herkesin eline sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Ayşecim hayırlı olsun kitabınız çok memnun oldum inşallah türkiyede de satılır alırız emeği geçen kerkezi özellikle çok uğraşan kişi olarak seni tebrik ediyorum canım arkadaşım...

    YanıtlaSil
  13. Ayse Abla,kitabiniz hayirli olsun.
    Burda da bulabilirmiyim acaba?
    Yarin ilk isim kitabi aramak olacak.
    Göründügü kadariyla,kaliteli kagida basilmis ve resimler cok net.Vallahi harikasin.Kendine iyi bak,sevgiler...

    YanıtlaSil