Visneli Peykek

Kizimin yaptigi bu nefis Visneli Peykek tarifimi "Çay,Kahve Bahane" etkinligini düzenliyen arkadasim Gelibolu17 ye yolluyorum. Kolay gelsin canim.

Malzemeleri:
500 gr taze veya
720 gr lik kavanozda Visne
270 gr Un
150 gr + 150 gr Seker
2 pak. Vanilyasekeri
bir fiske Tuz
175 gr + 75 gr yumusak Tereyagi
5 Yumurta
500 gr Labne Peyniri
125 gr sivi Kremsanti
1 pak. Vanilyali Pudingtozu
1 Limon kabugu rendesi
üzerine serpmek icin Pudra sekeri

Yapilisi: Taze visnenin cekirdekleri cikarilir veya kavanozdakinin suyu süzülerek visneleri bir tarafa alinir. 250 gr un, 150 gr seker, 1 pak. vanilyasekeri, bir fiske tuz, 175 gr tereyagi ve 1 yumurta ile hamur yogrulur. Hamur 3 e bölünür, bir parcasi buzdolabina konulur. Diger iki parcasi bir parca yapilir ve yaglanmis yuvarlak kek kalibina bastirilarak yayilir, kenarina cikmasina gerek yoktur. Visneler hamurun üzerine ama 2cm kenardan ortaya dogru dizilir. Yani kenarlar 2 cm bos birakilir. 4 yumurta cok güzel cirpilir icine 150 gr seker ve diger 1 paket vanilyasekeri de ilave edilir ve krema olana kadar cirpilir. Labnepeyniri, vanilya pudungtozu, sivi kremsanti ve limon kabugu rendeside ilave edilerek tekrar güzelce cirpilir. Bu Peynirli karisim visnelerin üzerine dökülür ve üzeri düzeltilerek 175 dercede 15 dakika pisirilir. Firindan alinir, pastanin üzerine buzdolabinda beklettiginiz hamur parcasi iri rnede ile rendelenerek her tarafinin kaplanmasi saglanir ve dikkatlice tekrar firina verilir ve devam 175 derecede 50 dakika pisirilir. Pisen pasta firindan cikarilir ve kalbin icinde sogumaya birakilir. Soguyan pastanin üzerine pudra sekekeri elenir. Istege göre 1 saat buzdolabinda sogutulur. Bu harika Visneli Peykek buzdolabinda sogutulursa daha da nefis oluyor. Afiyet Olsun!

Yukardaki nefis pasta kizimdan, kendisine arkadaslarla gittiyimizde nefis bir kahvaltinin ardindan 15:00 kahvesine yapmisti. Kahvalti arasinda güzel bir cevre turuna yürüyüs yaptik. Bu gördügünüz tabaktaki yemisler de yürüyüsde toplananlar.
Gazintimizin diger fotolarina daha sonra anneminkiziyim-maheretler den bakabilirsiniz.

12 yorum:

  1. Bendeki peykek aşkı hiç bitmez.
    Hergün olsa yerim.Çok seviyorum çok..
    Kızının ellerine sağlık ablacım..
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. harika olmus visneli paykek
    Kizinizin eline saglik
    Sefa

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık hamarat annenin hamarat kızının :)
    çok çok nefis görünüyor
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Kızının eline sağlık,sizlere afiyet olsun,ne lezzetli olmuştur eminim:)

    YanıtlaSil
  5. Kızınızın eline saglık. kekden çok aşagıdakı fındıklardan istiyorum. Ben yeşil fındık hastasıyım. Biliyorum bu aralar her yerde var ve bana krizi geldi
    Ama ben Amerikada bulamıyorum.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. süper olmus, kizinin ellerine saglik
    öpüyorum...

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor,ellerine sağlık...selamlar :)

    YanıtlaSil
  8. Harika olmuş kızının ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Canim günaydin hayirli sabahlar diliyorum ellerine emeklerine saglik cok güzel görünüyor Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Biz zayifliyoruz etkinligi
    Merhaba sayfamda cok arkadaslarin diyet yemekleri sormasiyla yola cikiyorum, tabiki ben kendimde kilo vermek istedigim icin benim icinde iyi olacagini düsünüyorum. Kisacasi ben diyet yemekleri icin bir etkinlik yapmak istiyorum diyet denince yagsiz tuzsuz yemek yemek ilk akla geliyor halbuki nekadar güzel yemekler yapabiliriz bununlari paylasmak istedigim icinde sizleride davet ediyorum 01.10.2011 baslayip 01.11.2011de tüm arkadas ve doslarimi takipcilerimi davet ediyorum.

    Simdiden kilo vermek isteyen tüm arkadaslarimiz adina yardim ve paylasimlariniz icin cok tsk.ler

    Saygilarimla Pasa-kizi

    YanıtlaSil
  11. °º✿
    º° ✿
    ♥ ♫°
    Olá, amiga!
    Vendo a fotografia fiquei com água na boca.
    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    Brasil°º♫
    °º✿
    º° ✿♥ ♫° ·.

    YanıtlaSil
  12. ellerinize sağlıkkk.

    Ağzı fena halde sulanmış anne Çiğdem

    YanıtlaSil