Mürdüm Erikli Pasta

Bu Pasta tarifimi "Çay,Kahve Bahane" etkinligini düzenliyen arkadasim Gelibolu17 ye yolluyorum. Kolay gelsin canim.

Malzemeleri:
150ml Siviyag,

150 gr, Seker,

1 p. Vanilya,

1 Limon kabugu rendesi,

2-3 y.k. Limon suyu,

bir fiske Tuz,

3 Yumurta,

200 gr. Un

1 p. Kabartma tozu



Üzerine:

750gr Mürdüm Erigi,
2 y.k. kahverengi Seker,
100 gr file Badem,
1/2 c.k. Tarcin


Yapilisi:
Mürdün erigi ikiye kesilir cekirdekleri cikarilir ve tekrar kesilerek 4 dilime ayrilir. Tüm erikler cekirdeyi cikarilarak dilimlenir, bir kaseye alinir, üzerine tarcin ve seker ilave edilir bir tarafa birakilir.
Seker ve yumurta cirpilir, üzerine siviyag ve diger malzemeler de ilave edilerek ve güzelce karistirilir.
Yaglanmis bir tepsiye alinir. Hamurun üzeri kapancak sekilde erikler dizilir ve üzerine bademler serpistirilir. 200 dercedeki firinda 25 dakika kadar pisirilip dilimlenerek sicak ve soguk krem santi ile servis yapilir. Afiyet olsun!


8 yorum:

  1. merhaba canım,güzel tarifin şimdi yayında,çok teşekkürler ellerine sağlık...gene bekliyorum,sevgiler,selamlar :)

    http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2011/09/caykahve-bahane-bu-tarifler-cok-sahane.html

    YanıtlaSil
  2. offf ne guzel olmus bu pastaa ellerine saglik sekercim
    Sevgiler
    Sefa

    YanıtlaSil
  3. nefis gözüküyor,ellerine sağlk

    YanıtlaSil
  4. alman arkadas bahcesinden koca bir poset erik geitdi bende pastasini marmelatini yapmayi düsünüyorum
    Yaninda cirpilmis sahneyle nefis gider elerine saglik canim

    YanıtlaSil
  5. Offf kocaman bir dilim yemek için neler verirdim.
    Nefiss görünüyor.
    Ellerine sağlık canım.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. MErhabalar abla, uzun zaman oldu ne bir ses edebildim ne cevap verebildim. Geçmiş bayramını da kutlayamadım. Lütfen kusura bakma. Nasılsın iyisindir inşallah?

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. merhaba teyze öncelikle ellerine sağlık burda erik zamanı geçiyor sen bu pastayı yapıyorsun ayıp ya :D bu yapılır mı :D ben her sene tamam yapacağım diyorum yine kalıyor şimdi erik bulmak zor yine seneye kaldı bizim pasta :(( bi dilim göndersen olmaz mı ;) yeğen kewser

    YanıtlaSil
  8. Kewsercigim,
    genemi yapmadin yaa, burda her yerde hala erik var, sana bir kac kilo yollasammi ne yapsam. Öptüm kendine iyi bak. Kayserideki güzel ve hayirli bir baslangic icin, Allah yardimcin, koruyucun olsun insallah. Basarilar dilerim, sevgiler....

    YanıtlaSil