Koruk Suyu

TEŞEKKÜR:
Arkadaslar blogger sablonumu gördügünüz gibi degistirdim.
Sevgili arkadasim mormenekselerr arkadasimin bana hazirladigi bu cici sablon bloguma cok yakisti.
Arkadasima emeklerinden ve calismalarindan dolayi cok tesekkür ediyorum.
Yardim severliyi ve dost canli olmasi, kisa bir süren tanisamada dahi hamen bana yardima hazir olmasindan anlasiliyordu.
Canim mormenekselerr sana tekrar cok tesekkürlerimi iletiyorum, her sey gönlünce olsun, dostlugumuz devamli olsun insallah. Sevgiler...
Bir kaç gün önce arkadaşlar ile konuşur iken, koruğun suyunun çok nefis olduğunu ve suyunun çıkarılıp şişeler doldurulacagini, kışın bu koruk suyu ile, dolmalara, bamya yemegine ve salatalara kullanildigini söylemiştim.
Haberleşerek bu gün Nuralp ve Hatice bana geldiler. Hatice kendi bahcesindeki, Nuralp' de şefinin bahçesindeki koruklari toplayıp geldiler.
Beraberca hoş sohpet haha kiki ile koruklari saplarindan ayırdık.
Sonra yıkayıp meyva suyu sıkma makinasından geçirdik.
Kalan posasının da süzgecten bastirarak suyunun cikmasini sagladik ki icinde daha cok koruk suyu ihtiva ediyordu (hatta posasını dahi atmaya kıyamadık bazı fikirler ürettik, mesela mücvermi yapsak, yoksa bayram için baklavaya fıstık niyetinemi kullansak dahi dedik, ama bunlar bir, hayaldi::)). Sabah ablamala konusup bir iki bilgi aldığımda, sakın sen elinle sıkma senin elin bekariken çok kaşınırdı dedi, nerden biliyorsun abla 30 yıl geçti untmamışsın dedim, ben sıkardım senin elin hassas diye dedi. Arkadaşlarada aynısını söyledim, onlar biraz elle biraz gerçlerle sıktılar ama üçümüzünde eli baya kaşındı, sonra kremledik ve bir saat sonra kaşınmamız kalmadı. Eldiven kullanmak en uygunu diye düşünüyorum.
Koruğun suyunu sıkıp tuzlamadan evel Hatice haydi tadına bakalım dedi.
Herkes kendine bir bardak alarak koruk şerbeti hazırladık. Bardağa yarı koruk suyu, yarı maden suyu ve 2 kaşık şeker ilave ederek çok enfes bir içecek elde ettik.
Koruğu olana şiddetle tavsiye ediyorum çok nefis oluyor.



Koruk suyu çıkardıldıktan sonra kışa saklamak için biraz tuz eklenip, koruk suyunun tortu, yani posası dibe çökmesi sağlanır, sonra posasından süzülen koruk suyu şişelere doldurulur ve üzerine 2 cm kadar hakiki zeytinyağı eklenerek koruk suyunun hava almamsı sağlanır ve ağzı sıkıca kapatılarak, kışın kullanmak üzere saklanır.

Not: Koruğun suyu et makinasından veya bizim yaptığımız gibi, meyva suyu sıkma makinasından da çıkarılır.

Afiyet Olsun!

KORUK SUYU TOKSİNLERİ ATIYOR
Dünya mutfağında önemli bir yeri olan koruk suyu kurdeşen hastalığını önlüyor,vücudu toksinlerden arındırıyor ve iştahı açıyor.

Koruk suyu olgunlaşmamış üzümlerin ezilip suyunun çıkartılmasıyla elde edilen oldukça ekşi,asitli bir içecektir.her yıl haziran ve temmuz aylarında satışa sunulur.ekşi tadı içeriğindeki elma asidi ve tartarik asidinden kaynaklanmaktadır.içeriğindeki potasyum ,magnezyum ve kalsiyum gibi mineraller barındırır.dünyanın seçkin mutfak kültürlerinde önemli bir yere sahip olan koruk suyu yemeklerin ve salataların vazgeçilmezidir.üzümden elde edildiğinden besleyici değeri yüksektir.

FAYDALARI:

*iştahı açar.

*göz ağrılarını dindirir.

*kurdeşen hastalığının tedavisinde kullanılır.

*deride oluşan kızarıkları gideririr.

*bağırsakları çalıştırır ve kabızlığı önler

*sıcak havalarda toksinlerin dışarı atılmasını sağlar .

*vücudu serinletir ve rahatlatıcı etkisi vardır.

İPUCU:

Salatalara tat vermek için limon olarak kullanılır.koruk suyu ,kabızlığı gidermek için kullanılmaktadır.

NOT:fazla kullnaılması ishale neden olabileceğinden ölçüyü kaçırmamak gerekir.

KAYNAK: ekstra saklambaç gazetesi

18 yorum:

  1. Ayse abla naptin! Ben korugu cok severim, cok da ozledim.
    Nefis gorunuyor.
    Iffet

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık. şifa dolu bir içecek elde etmişsiniz. Çok güzel bir görüntüsü var.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. ♥Olá, amiga!
    Isso é tudo de bom!!!
    Boa semana!♥
    Beijinhos.
    Itabira♥
    ♥♥♥ Brasil

    YanıtlaSil
  4. sablon harika olmus ablacigim,koruk suyunu arkadasta tadmistim bana göre cok eksi :)
    Sifa dolu icecek yinede arada icmek gerek.

    Selamlar,Serap.

    YanıtlaSil
  5. Adsız03:27

    sayfan cok ama cok harika olmus,benimkinide mormenekseler arkadasim yapti cok becerikli masallah giptayla izliyorum onu,gülr güle kullan...seher

    YanıtlaSil
  6. Ablacım yeni şablonun hayırlı olsun
    güle güle kullan

    Koruk suyunu çok duydum gördüm ama hiç denemedim,
    ne kadar şifalıymış
    deride olan kızarıklara iyi gelmesi dikkatimi çekti

    Ellerinize sağlık
    Anneme söyliyeyimde bana yapsın:)

    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  7. canim yeni gördüm, adrese bakiyorum şimdi verdigin.sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Ah şablon çok cici olmuş çook :)
    Güle güle kullan ablacığım..
    Koruk suyuna gelince,iftarda tüketmek üzere,alıp kaçıyorum.
    Muhabbetle

    YanıtlaSil
  9. Adsız17:12

    merhaba aysecim sayfani güle güle kullan cok harika olmus,koruk suyunu yaptim suan siselere doldurdum,posasindan ayir diyorsun ,posasiyla birlikte saklasak kisa acaba bozulur mu.cevaplarsan sevinirim.sevgiler ..........seher

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Binlerce çiçek var, ama gül başka. Milyonlarca insan var, ama dost başka. Milyarlarca gün var, ama bugün başka, Kadir geceniz mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  12. çocukluğumda dedem bize hep hazırlardı koruk suyuyla şerbet yapardı:)tam otuz sene önceye götürdünüz beni:)birde annem yaz aylarında dolma,sarma,bamya pişirdiği zaman koruk ekşisi kullanırdı :) çok lezzet veriyor yemeğe:):) güzel bilgileriniz ve sayfama yaptığınız ziyaret için çok tşkler kolay gelsin sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. katilmak istedigin icin cok tsk.ler canim, ama sen bir tarifin linkini versende bende öyle eklesem bukadar tarifin icinden kendim secmekde gercekten zorlaniyorum.

    YanıtlaSil
  14. bu gün yan bahçeye inip 5 -6 salkım koruk kopardım onları taneledim ve meyve sıkacağından sularını çıkardım..bunları bamya yemeği için yapmıştım..sonra aklıma geçen sene bir mağazada ikramda bulundukları koruk suyu geldi..nasıl yapıldığını öğrenmek için google dan bloğunu bulmuş oldum..
    şimdi buz gibi koruk suyunu yudumlayarak yorumumu yazıyorum..faydalarını da belirtmen pek hoş olmuş...teşekkür ediyorum..harika oldu...

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar evde biraz koruk suyum var. bende koruk ekşisi yapsam diye düşündüm ama bu haliyle de salataya falan kullanıp daha kolay tüketirim herhalde. Sana sorum şu: benim meyva sıkma makinam yok elle çevirmeli kıyma makinam var. onda ezsem sonra süzdürsem olur mu ki? Yoksa çekirdeğinin acısı mı çıkar?

    YanıtlaSil
  16. güzel bir görüntüsü var.ben de blog yazarıyım;bahceperim.blogspot.com beklerim

    YanıtlaSil
  17. Blogunuzu yeni keşfettim.Özgün yazılarınız old düşünüyorum.bana da beklerim.Diğer yazılarınızı okuyacağım.Bana da beklerim.

    YanıtlaSil