Patlican Kebabi

Bu gün sizlerle Internasyonal Kültür Haftasinda yaptigimiz Patlican kebabini paylasacagim.
Bu etkinlik ile ilgili yazim icin diger sayfam olan maharetler´e buyurun.
Malzemeleri:
6 Patlican
750 gr Kiyma
5 Domates
5 sivri Biber
3 Sogan
1 yemek kasigi Domates Salcasi veya 1 su bardagi Domatessuyu
Tuz, karabiber

Yapilisi:
Patlicanlar yikanir basinin göpcügü kesilir ve patlicanlar boyuna 3-4 cm kalinliginda halkalara kesilir. Tepsiye alinir üzerine tuz ve biber serpilip, silkeliyerek her tarafinin baharatlanmasi saglanir.
Kiyma tuz ve karabiber yardimi ile yogrulur ve kiymadan ceviz büyüklügünde parcalar alinir el sulanarak kögte gibi sekillendirilen kiyma firin tepsisine bir patlican bir köfte olarak dizilir. Sogan basi kesilip soyulur ve dörde bölünür, et ve patlicanlarin arasina yerlestirilir. Domates büyüklügüne göre 4e, 6 veya 8e bölünür, biberde ayni sekilde 3 veya dörde kesilir ve patlican ve etlerin kenarlarina dizilir.
225 derecede isinmis firinda 30 dakika pisirilir. Bir bardak su icinde domates salcasi ezilir veya domatessuyu patlican kebabinin üzerine gezdirilerek aktarilir, devam 15 dakika daha pisirilir. Son 10 dakika da tepsi Alaminyum folye ile kapatilir ve pisirilir.
Pilav veya yufka ekmegin yaninda servis edilir.

Afiyet Olsun!

11 yorum:

  1. Ayşe'cim kebab nefis bir tat görünüşde cezbedici..Urfa'da bizde öğrenip yapmaya başlamıştık.
    Ellerine sağlık mutlu bayramlar..

    YanıtlaSil
  2. Çok severim.O domatesin suyu ile ne lezzetli olur.HImmmmmmmm

    YanıtlaSil
  3. Adsız16:16

    teyze ellerine sağlık bu kebap gerçekten harika seminya daki yorumların nerdeyse yarısını sen yazmışsın teşekkür ederiz ama bizim sana yorumlarımız çok az bende hemen bloguna geldim patlıcan kebabınıda görünce hemen bu nefis lezzete yorum yazdım öpüyorum:))))

    YanıtlaSil
  4. Adsız19:43

    cok güzel olmus kebab .Mandalinali Krem Santili Pasta da cok güzel tarifini bekliyorum .

    YanıtlaSil
  5. Cok güzel bir etkinlik olmus kültürler arasi ziyafet birbirinden nefis yemekler pastalar yapmissiniz hepinizin eline saglik canim.Bizde gecen ramazan iftar yemegi vermstik alman arkadaslara bu tür faliyetler cok verimli geciyor .
    patlican kebabini cok severim bu tatilde gaziantepte yemistim tadi hala damagimda eline saglik aysecim

    YanıtlaSil
  6. Patlıcanlı herşeyi çok ama çok severim...Nefis bir kebap olmuş ellerine sağlık canım...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Kebap çok lezzetli görünüyor. Patlicana zaten bayılırım.Etkinlik çokta güzel olmuş. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle...........

    YanıtlaSil
  8. ÇOK SEVDİĞİM BİR YEMEK ELLERİNE SAĞLIK AYŞE ABLACIM.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, size sevgilerimle beraber etkinlik için davetiyemi de bırakıyorum katılmanız ümidiyle, sevgiler.
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ
    shttp://porselendemlik.blogcu.com/ ,
    http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve
    http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler

    MERHABA SEVGİLİ DOSTLARIM

    6 Ekim2008 (pazartesi) -19 Ekim 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinin Ev Sahibeliğini Ben( Birsel ve İrem )http://annekizmutfaktayiz.blogspot.comyapacağım


    Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


    Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için, İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


    Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarakYADA CBOXA YAZARAK bildirmenizi rica ediyorum.

    En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.

    elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir.

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Antepli usta, sayfayı inceledim, güzellikler var tabii.. Emek güzel şey... Bana da beklerim, biraz gülersin, biraz da enfess bi o kadar inanılmaaz tarif ve bilgilerimden feyz alırsın :).. Valla ben ordayım:) Bu arada yardımcım Cevher ve Ben, taptaze instat cafe sunmak için blokumuza bekliyoruz... Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  11. Eline sağlık Ayşecim eminim tadı da nefis olmuştur. Canım ben de laleleri çok severim, beğendiğine sevindim.Öpüyorum

    YanıtlaSil