25 Haziran 2008

Cilekli Pasta

Cilek tarlasindan topladigim anneminkiziyim-maharetler`de, cileklerin bir kismini Cilekli Pasta (Cilekli Tart) yaptik. Iste size cok basit bir tarif!!!

Malzemeleri:
100 gr Seker
3 Yumurta
125 ml Sivi yag
200 gr Un
5 y.k. Süt
1 p. Kabartma tozu
1 Limon rendesi
1 fiske tuz

Üzerine:
500 gr Cilek
250ml su
1 pak. kirmizi jöle
Kremsanty ve süslemek icin fistik

Yapilisi:

Seker ve yumurtalar krem seklinde cirpilir. Sivi yag ve süt de eklenerek cirpilmaya devam edilir. En sonunda Un, kabartma tozu, limon kabugu rendesi ve tuz ilave edilir. güzelce karistirilarak pütürsüz bir kek hamuru hazirlanir.
Yaglanmis ve galete touz veya unla unlanmis bir yuvarlak kek kalibi hazirlanir. Kek hamuru icine aktarilip, önceden isitilmis 175° deki firinde 25-30 dakika pisirilir.
Firindan alinip kek sogutulur. Yikanip ortadan ikiye kesilmis cilekler kekin üzerine dizilir.
Jölesi paketdeki tarife göre hazirlanip, cileklerin üzerine gezdirilir. Buzdolabinda en az 1 saat sogutularak, kremsanty ile ikaram edilir.
Afiyet Olsun!!!

20 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Canım merhabalar, bu sıralar bende de yaz tembelliği başladı sanırım hiç pc başına oturasım gelmiyor, ama arkadaşlarım neler yapmış çok ta merak ediyorum.Canım pastan çok güzel, kendi ellerinizle topladığınız çileklerle yapmanız da ayrı bir lezzet katmıştır.Ellerine sağlık güzelim, afiyetler olsun...
Ayrıca güzel gezinizin her aşamasını bizlerle paylaştığın,güzel yurdumuzu dışarıda da çok güzel temsil ettiğin için de çok çok teşekkürler, sayende güzel bir gezi yaptık, seneye İzmir gezinizin de aynı güzellikte geçmesini dilerim canım...
Görüşmek üzere en içten sevgi ve selamlarımızla...

muko dedi ki...

çileklerin geçmekte olduğu bu mevsimde çokda güzel bir pasta olmuş eline sağlıkkkk..

sevgiler..

muko dedi ki...

çileklerin geçmekte olduğu bu mevsimde çokda güzel bir pasta olmuş eline sağlıkkkk..

sevgiler..

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Ablacım
Ellerine sağlık.Çilekli tart çok güzel görünüyor.Görüşmke üzere
sevgiyle kal

arzumcum dedi ki...

xiyaretin ve güzel yorumun için teşekkürler canım.pastan çok hoş olmuş.rengi harikaaa.nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

elerine sağlık ablacım..çok güzel görünüyor..sevgiler..öptümm

hobikurdu dedi ki...

Pastan çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık tarifini hemen aldım.öptüm

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

çilek mevsimi bol bol tüketmek lağzım
sütlü tatlılara, pastalara çok yakışan harika bir meyve artık bitmek üzere ben buzluğa attım biraz bakalım nasıl olacak renkleri aynı güzelliğini koruyor inşallah hayal kırıklığına uğramam
ellerine sağlık süper görünüyor canım kucak dolusu sevgiler

Ayse Pamuk dedi ki...

pek bir havalı olmuş bir çatal almadan gitmeyeyim ellerine sağlık

HÜLYA dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 25
strong>http://porselendemlik.blogcu.com/ ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler…

MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,

9 Haziran 2008 (pazartesi) -29 Haziran 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25 Ev Sahibeliğini http://buramburam.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım…

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum canlarım. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

Tariflerinizi hazırladığınızda “Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25” Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.

Feyza Fidan dedi ki...

Ayşecim, harika bir pasta olmuş, hele çilekleri tarladan koparmış olmanız daha bir harika....Ellerine sağlık,
Öpüyorum seni..

Melek* dedi ki...

ne güzel gözüküyor ablacım harika olmuş ellerine sağlık

kizilciksurubu dedi ki...

Cok sahane görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Huriye dedi ki...

Merhaba,size etkinlik için davetimi birakiyorum katilmaniz umidiyle,sevgiler.

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler,


MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım.

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler...

serinmavi dedi ki...

eline sağlık canım,çok lezizi görünüyor...Selamlar

birdilimdus dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık soğuk soğuk ve jöleli harika bir tart bu. Ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

birdilimdus dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık soğuk soğuk ve jöleli harika bir tart bu. Ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

zehra dedi ki...

vayy yapan yapıyor kardeşim süper görünüyor ellerine saglık bayıldım buna
__________
mutlu saglıklı guzel vee aşk dolu bir hafta sonu diliyorumm

fatosun mutfagından... dedi ki...

ablacımm ...hayırlı huzurlu cumalar...sevgiler

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Abla hayırlı cumalar.
pastan çok güzel olmuş eline sağlık

Bunlarada bakmak istermisiniz

Related Posts with Thumbnails