Nohut Dürümü

Merhabalar,
kaç dürüm çeşidi var tam olarak bilemiyorum, bizim yörenin çeşit çeşit dürümü iştah açıcı ve çeşitlidir. Almanyada hatta Amerikada da çoğu ayak üstü yenen yiyecekler arasında dürümün adı değişik  olarak değişik malzemler ve lezette satılıyor.
Kilis’in et ve kebap dürümlerinin yanı sıra birde bu tarifini vereceğim nefis ”Nohut Dürümü” vardır.
Malzemeleri: (4 Kişilik)
1 su bardağı Nohut (akşamdan bol suda ıslatılır)
1 demet Maydanoz
2 kuru Soğan
2 taze Soğan
2 sivri Biber yeşil ve kırmızı
Tuz, karabiber, kırmızı pul Biber
Nar ekşisi
4 Yufka ekmek
Yapılışı: Akşamdan ıslatılmış nohut, bir tencereye alınır. Üzerine çıkacak kadar su eklenrek 20-30 dakika düdüklü tencerede pişirilir (isteğe göre ilikli kemik parçası ile beraber pişirilir, ben kemikle pişirdim).
Nohut pişene kadar soğanlar temizlenir salatalık kıyılır. Biberler ve maydonaz da incecik kıyılır. Baharatı eklenerek dürümün Piazı-salatası hazırlanmış olur. Haşlanmış nohutun suyu süzülür. 4 yufka ekmeye nohut ve piazı taksim edilir  ve üzerine nar ekşisi gezdirilir. Yufkanın alt kısmı iki parmak üzerine katlanır ve kenarlarıdan rulo yapılır dürüm hazırdır.
Yanında buz gibi bir bardak ayranla afiyet ile yenir.
Afiyet Olsun!




4 yorum:

  1. Merak ettim doğrusu tadını :)
    Banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com.tr
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel bir tarif,en az dışarıda satılan etli dürümler kadar lezzetli olduğuna inanıyorum,
    elinize sağlık,sevgiler,
    hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  3. Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
    Benim sitem www.anuntul-galben.ro ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

    YanıtlaSil
  4. Adsız22:44

    Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil