70. TARİFİN ADI: ETiMEK TATLISI
GÖNDEREN: YESiL MUTFAKTAN TARiFLER


Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek için TIKLAYINIZ.

Malzemeler:
1 paket etimek

Şerbeti:
2 su bardağı şeker
2,5 su bardağı kaynar su

Kreması:
5 su bardağı süt ( 200 ml' lik bardakla)
1 su bardağı şeker
5 yemek kaşığı irmik
1 yemek kaşığı n
1 yemek kaşığı nişasta

Üzeri:
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt

Yapılışı:
Şeker tencereye konulur ve erimeye bırakılır yani karamelize olmalı. Şeker eriynce kaynamış su eklenir. Tamamiyle eriyince ocak söndürülür. İsterseniz bu şrbeti şekeri karamelize yapmadan normal şerbet gibi yani şeker ve su ocağa konulup kaynatılarak yapılan şerbet şeklinde de yapabilirsiniz.
Etimekler borcamadiilir. Ben kare borcam kullandım. Üzerine hazırlanmış şerbet dökülür.
Sonra krema hazırlanmaya başlanır. Tencereye krema için gerekli malzemeler konulrak karıştırarak pişirilir. Kıvamı alınca ocak kapatılır. Ve etimeklerin üzerine dökülür.
Soğuyunca üzerine çırpılmış şanti sürülür. Şanti isteğisize kalmış. Ben şantisiz bu şekile yaptım. İki türlüde çok güzel oluyor. Tercih sizlerin.
AFİYET OLSUN.

1 yorum:

  1. Canım bu nefis tariflerin ve etkinliğe verdiğin destek için çook teşekkürler, gene beklerim, sevgiler....

    YanıtlaSil