Bektaşi Üzümü Reçeli

Bahcede olgunlasmis Bektaşi Üzümlerini kışa hazirlik olur amaci ile reçel yaptım.
Malzemeleri:
1 kg Bektaşi Üzümü
1 kg Reçellik Şeker
Yapılışı:
Bektaşi Üzümlerı yıkayıp baş ve alt saplarından ayıkladım. Tencereye arasına şekeri serperek yerleştirdim.
Ocağa alarak 4- 5 dakika kaynattım. Bahçede cerzan olmadığı için blender dan geçiremedim. Ama patates ezme spatulası ile meyvaları hafif ezdim ve 2 dakika daha pisirip kavanozlara aldım. Ağızlarını sıkı kapıyarak baş aşağı çevirdim.
Hafif soğuyunca geri normal pozisyona çevirerek kışa saklamak için mutfak dolabının serin bir köşesine koydum.
Afiyet Olsun!

Bektaşi Üzümü
(Ribes uva-crispa)
Taşkırangiller familyasındandır.
100-150 cm boylarında, dikenli bir çalıdır. Hafif tüylü, kırmızımsı-yeşil renkli, yumurtamsı meyveleri 10 mm çapındadır.
Ülkemizde meyvesi için bahçelerde yetiştirilir.
Meyveleri A, B grubu ve C vitaminleriyle, organik asitler ve madensel tuzlar içermektedir.
İştah açıcı, ishal giderici, sindirim kolaylaştırıcı, idrar artırıcı etkileri vardır.
(Semecarpusanacardlum) RFI ADİJR
Anacardiaceae familyasındandır. Diğer adları Keşu ağacı, Mavun.
5 metre boylarında, yuvarlak ve yumurtamsı yapraklı, haziran-eylül aylarında yeşilimsi sarı çiçekler açan şemsiyemsi bir ağaççıktır. Kasım- ^^ y aralık aylarında hoş ve asitli kokulu, siyahımsı meyveler verir. Bunlar kuşburnuna, hatta minik bir kalbe benzer.
Meyveden çıkan siyahımsı özsu pamuklu kumaşlara desen boyamada ve romatizmaya karşı ilaç yapımında kullanılır.
Yedi adet meyveyi bir bardak suyla kaynatıp, soğutup süzdükten sonra günde bir kez akşamları içmek gerekir.
Meyveden çıkarılan yağ günde iki kez yaranın, burkulan ya da ağrıyan yerin üzerine sürülür.
Aynı yağ hayvan yaralarına da sürülür.
Ancak dikkat, zehirlidir! Günlük doz olan 2 gramın üstüne çıkılmamalıdır!
Not: Bu bilgilendirme yazisi kadinlar.tc/ den alinmistir.

13 yorum:

  1. Nefis bir seymis gercekten. Ellerine saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Hiç görmedim bu meyveyi bizim buralarda olmuyor heralde.
    tadını çok merak ettim ellerine sağlık arkadaşım İnşallah afiyetle yersiniz..
    Sevgiler öptüm..

    YanıtlaSil
  3. Ablacım bu üzümler ne süper görünüyor böyle:)

    bu yıl reçel tembeliyim yaparsam yemekten korkuyorum sanırım:)

    mutlu haftasonları

    YanıtlaSil
  4. o üzümler farklı gibi geldi bana,üzüm reçeli de hiç görmemiştim açıkçası daha önce,denemeye değer gibi duruyo:) emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. ne kadar faydasi varmis bektasi üzümün
    recelide nefis olmustur eline saglik canim

    YanıtlaSil
  6. merhaba ablacım ilk kez gördüm bu üzümü ayrıca ellerine salık harika görünüyor sevgilerimleeeee

    YanıtlaSil
  7. Bahçeden ellerinle toplayıp taptaze meyvelerle reçel yapmak harika olmalı ellerine sağlık marifetli arkadşım çok nefis görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil
  8. http.belguzaranne.blogspot.com12:17

    merhaba elıne sağlık nefıs görunuyor

    YanıtlaSil
  9. ♥♥ Olá, amiga!
    Voltei para ver seu cantinho.
    Uma ótima semana!
    Saúde, paz e alegria.
    Tudo de bom!!!♥
    Beijinhos.
    Itabira♥
    ♥ Brasil

    YanıtlaSil
  10. Kış geliyor ya, hazırlıklarda başladı:) Hem pratik bir tarif, hem de çok lezzetli görünüyor... mis gibi olmuş.
    Ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. abla ellerine sağlık ilk kez senden gördüm üzüm reçelini.süpersin...

    YanıtlaSil
  12. aaaa ilk defa duydum buralarda bulabilirmiyim acaba?

    YanıtlaSil
  13. gurbet00:05

    Bildigimiz uzum tadinda degil, ismi bektasi frenk uzumu diyede geciyo, bende gecen yildan beri bahcemizde var , bugun ilk defa recelinj yaptim , tazesinj yerken gafif mayhos bi tadi var, receli nadil olcak bakim, fren uzumlerindende yaptim cok guzel oldu,,,,

    YanıtlaSil