Patatesli Mini Börekler


Bu tarifida arkadasim Nursen`in Yemkteyiz etkinliyine gönderiyorum ve basarilar diliyorum.
Bu mini bögrekleri anlamli bir gün icin hazirladim ve yiyenlerin cok begenisini aldim. Schleswig Holstein Günü (Schleswig Holstein Tag) icin hazirladigim bu böreklerim, 3 yil önce yaptigimiz Integration projesinin müthis bir ses getirmesi, katilan 12 türk arkadaslarimin ve 12 alaman arkadaslarimin bu projeye verdigi katki ve renk bir kitap olarak cikti. Alaman ve türk yemekleri ayrica bir yillik projede yaptigimiz tüm gezi ve kültürel ve dini etkenliklerimiz bu kitapda mevcut. Son sayfasinda ise 17 kisilik bu grup arkadaslar ile gittigimiz Istanbul gezimiz, simdiye kadar esine cok nadir rastlanan bir proje olarak yanki uyandirdi.
iste bu eyalet gününde bizde (Buttercrem und Börek)"Teryagili krema ve Börek" adli kitabimizi tanittik ve sattik. Tabi kitabin adi böyle olunca, böreklerde tadimlik olarak ikram etmek mükemmel oldu.
Ben Scleswig Holstein Günü etkinliginde durdugum müddetce 7 kitap imzaladim ve sattim (projenin de yöneticisi oldugum icin, kitaba imza atmam benden istenid), diger arkadaslarda bu kitabimizdan sattilar.
Ayrica kitabimiz, SH eyaletinde kitapcilarda, ve duyanlar baska eyaletlerden de sparis vererek satin aliyorlar. Daha evelde bu kitabimiz hakkinda yazmistim, ayni hiz ile kitabimiz meraklilarin dikkatini cekmeye devam ediyor. Bu arada NDR televiziyonuna davet edildik, almanlarin baskani Sigrid ile ben gidecegiz. Ne gibi bir yayin olacak su anda hic bilgim yok, gelismeleri bildirecegim.
Simdi sizlere bu böreyin tarfini veriyorum.

Pataesli Mini Börekler
Malzemeleri:
1 paket Milföy Hamuru
3 haslanmis ve catalla ezilmis Patates
1 Sogan
1 yemek kasigi Dereotu ince kiyilmis
Tuz, karabiber, kirmizi biber
1 Yumurta sarisi
Susam
Yapilisi:
15 cm lik karelere kestigim acilmis Milföy hamurunu biraz oklava ile inceltim.
Ezilmis patates, sogan, dereotu ve baharatlari karistirarak icinin harcini hazirladim.
Hamurlarin üzerine bu icten yeterince yayarak genis taraftan baslayarak rulo yaptim ve 1,5 cm kalinliginda dilimlere kestim. Yagli kagit yayilmis firin tepsisine dizdim ve üzerlerine yumurta sarisi sürüp, susam serpeledim.
170 derecedeki firinda 10-12 dakika kadar pisirdim.
Hamurlar cok mini hazirlandigindan baya ugrastirici oldu.
Zamani bu ugasiyi göze alarak ayarlamanizi tavsiye edecegim.

Afiyet Olsun!

Not: Schleswig Holstein Eyalet Günün Fotolarina burdan bakabilirsiniz.

11 yorum:

  1. Sevgili arkadaşim çok güzel görünüyor patetesli böreklerinellerinize saglık olsa iyigünler

    YanıtlaSil
  2. Tebrik ederim ne hoş şeyler bunlar. İnsana yaptığı şeylerin böyle ses getirmesi daha da bir haz veriyor.

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Minik böreklere bayıldım çok şirin görünüyorlar...Ellerine sağlık arkadaşım...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Süper olmuş ellerine sağlık,sevgilerrrr...

    YanıtlaSil
  5. Selamlar canım,ellerine sağlık,börekler çok şirin ve bir o kadarda leziz görünüyor.Katılımın için teşekkürler.Tarifin yayında.
    Tarifleri biraz geç alabiliyorum canım,bu aralar çok yoğunum ve kızlarımın 3 ü + oğlum + ben grip olmuşuz.Yaz geldi derken nerden çıktıysa bu hastalık :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Gülüm,hayırlı cumalar..
    Börekçikler enfes görünüyor!
    Çok hoşuma gitti..Hemen yapmalıyım derken,baktım ki malzemeler de milföy var.. :(
    Burada milföy bulunmuyor,Türkiye'den getiriyorum onu da hemen tüketiyoruz :)
    Ne yapalım sağlık olsun
    ben gelmişken bir kaç tane börekçik alıp gideyim aklım kalmasın şimdi olur mu :)

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Patatesli mini börekler gercektende cok lezzetli görünüyor,hamur halinde praline gibi,ellerine saglik ablacim.Ayse abla bulusma yeri banada bir hayli uzak ama bu sefer gitmeyi düsünüyorum,ama ben simdiye kadar seninde gitcegini düsünüyordum.Bulusma hayalimin heyecanlarindan bir taneside sendin.Galiba gelmiceksin .Ben gecen seferde gitmedim ,bana o zaman daha yakindi.bu sefer galiba 4 saat sürer yolculuk.Bakalim kismetse gitmek istiyorum.SEnde düsün bence,cok güzel olur.Gecmis kandilin mübarek olsun,tüm dualarin hayirlisiyla kabul olsun insal.Güzel bir hafta sonu diliyorum,sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. nefis bir tarif bir lokmalık ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ay benim bulusmadan haberim yok.
    Ne zaman,nerde,kim hazirliyor bilmek isterim.Okul tatilinde olursa eger gidemem zaten.
    Mini böreklerden bulusmaya getirecen mi?
    Güzel bir hafta gecirmeni diliyorum.

    YanıtlaSil
  10. mmmm tam benlik olmuş şahaneee ellerine sağlık canım...öpüyorum

    YanıtlaSil
  11. çok şirin olmuşlar.Börek değil sanki bayram şekeri gibi gözüküyolar..Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil