Bilinmesi gerekenler...


Evlilik günü kutlamasi yapan cok kisi vardir, iste Almanyada belli yillarin evlilik günü kutlamalarina bir ünvan verilmis ve ona göre kutlaniyor. Yillar evel gazeteden kestigim bu "Bilinmesi gerekenler" diye tercüme edecegim yaziyi sizlerle paylasmak istedim. Ama ben hic birini kutlamadim oda bir gercek::))

Nikah kiyildigi yil "Yesil evlilik yili"
1. yilida "Kagit evlilik yil dönümü"
3. yilida "Deri evlilik yil dönümü"
5. yilida "Agac (veya odun) evlilik yil dönümü"
6 1/2. yilda "Kalay evlilik yil dönümü"
7. yilda "Bakir evlilik yil dönümü"
8. yilda "Sac (teneke) evlilik yil dönümü"
10. yilda "Gül (Gülller) evlilik yil dönümü"
12. yilda "Nikel evlilik yil dönümü"
12 1/2. yilda "Maydanoz evlilik yil dönümü"
15. yilda "Menekse evlilik yil dönümü"
20. yilda "Diken evlilik yil dönümü"
25. yilda "Gümüs. evlilik yil dönümü"
30. yilda "Inci evlilik yil dönümü"
35. yilda "Keten evlilik yil dönümü"
37 1/2 yilda "Alaminyum evlilik yil dönümü"
40. yilda "Yakut evlilik yil dönümü"
50. yilda "Alltin evlilik yil dönümü"
60. yilda "Elmas evlilik yil dönümü"
65. yilda "Demir evlilik yil dönümü"
67 1/2. yilda " Tas evlilik yil dönümü"
70. yilda "lutuf, rahmet evlilik yil dönümü"
75. yilda " Mücehverli Tac evlilik yil dönümü"

evet iste kutlamalar böyle adlaniliyor. Mesela arkadasim 25. evlilik yil dönümünde Alman arkadaslari gümüs rengi bantlar, kordaleler ve ciceklerle ev kapisini cevreleyerek süslemislerdi. Bazen de kapilarda bu gibi süslemeler görünce hangi yilin kutlamasi oldugunu kestire biliyorum. Mesela agac tahta evlilik yil döneminde, kapiya agactan yapilmis ufak figürler falan baglanir. Tabiki ziyafet sofrasida buna göre farklilik gösterir.
Tabiiki bu bir Alman kültürü, muhakak baska yabanci ülkelerde de vardir.

Bence en iyisi streslerin ve krizlerin yogun oldugu bu günlerde, her günün kiymetini bilip, her animizi sevdiklerimizle kutlarcasina gecirerek mutlu olup ALLAH´a sükür etmeliyiz.
Ne mutlu bir yastikta saglik ve mutlulukla 75 yil yasayan!!!

ve netten buldugum ve evlilik konusuna cok güzel yakisacagini düsündügüm bir Siir.

Evlilik
Dinle beni arkadaş
Hiç sevmemek delilik
Sevdiğinle bir savaş
Vermek değil evlilik

Ya zayıftır ya şişman
Herkes halinden pişman
Birbirinizi düşman
Görmek değil evlilik

Düşsen de bir batağa
Arzun kalkar atağa
Beraberce yatağa
Girmek değil evlilik

Bitince aşk oyunu
Cüce dersin boyunu
Nerdeyse tüm huyunu
Yermek değil evlilik

Görünce bir dilberi
Boşa dökme o teri
İmzalanan defteri
Dürmek değil evlilik

Söndürsen de korunu
Görmelisin torunu
Göz önüne sorunu
Sermek değil evlilik

Başlayınca bir döküm
Azalır mı hiç yüküm
Kral gibi bir hüküm
Sürmek değil evlilik

Muammer Baydere

18 yorum:

  1. Ayşecim yıllar geçince artık evlilik yıldönümünü bile hatırlamıyor erkekler birde isim koysak ne olur halimiz bilmem:)
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  2. Bu yazıya göre bizimki şuan diken evlilik oluyor:)))))))
    şiiri çok beğendim canım paylaşımın için teşkrler..çok öpüyorum iyi haftalar

    YanıtlaSil
  3. İlginç bir gelenekmiş oralara yabancı olduğumdan ilk kez duyuyorum ben.
    Şiir ne kadar hoş.Paylaşım için çok teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  4. canim tesekkürler güzel yazin ve aydinlatici bilgilerin icin. Demek bende bu yil 10. güller yilini kutlayacagim.
    Her yuvaya mutluluk ve huzur diliyorum. sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  5. Aaaa...:))
    Bak sen hiç duymamıştım..Arada gümüş falan duydumdu ama yıllarına göre hiç duymadımdı..Vay be bizim 20 bitecek ekimde ne oluyor acaba:))))
    Şiirde çok güzeldi ablacım tamda uymuş yazıya..Öptüm kocaman..

    YanıtlaSil
  6. bende bize haftalik gelen kasabamizin dergisinden ögrendim.
    evleneler,dogum yapanlar,evlilik yildönümü olanlarin listesini yapiyorlar dergide,ordan ögrenmistim yillarin rengini.
    günümüz evlikliklerin cogunun bosanmayla bitigi su günlerde Allah herkese mutlu ömür boyu sürecek evliklik nasip etsin... Amin

    YanıtlaSil
  7. ay cok ılgınc ya her yerın farklı kulturu var gercekten

    YanıtlaSil
  8. Merhaba canım,
    Ne kadar da çokmuş verilen isimler...
    Şiiri çok beğendim, çok hoştu gerçekten...
    Sağolasın Ayşe'm : ))

    YanıtlaSil
  9. Adsız02:53

    ÇOK HOŞ BİR YAZI CANIM...SEVGİLRİMLE...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,
    Beğendiğim blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, başarılar.

    YanıtlaSil
  11. Adsız09:44

    ablacim siir cok güzel herkesin okumasi gerek, en cok ta erkeklerin ama yine okuyan biz hanimlar oluyoruz. evliligin hakkini verebilmek umuduyla
    sevgiler..
    emine..

    YanıtlaSil
  12. Ben sadece okudum yazıyı.
    Evlenince daha ayrıntılı takip ederim.......
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. canim ozaman benim agac(odun) evlilik yil donumu:)))hahahah ama hic bana uymadi yaaa...cok ilgincmis tesekkur ederim paylasim icinn sevgilerr

    YanıtlaSil
  14. en büyük ödüldür zaten 75 yıl sağsağlık aynı yastığa baş koymak. biraz onlar entel işleri:)) paylaşımın için sağol ablacım

    YanıtlaSil
  15. Canım merhabalar, keşke Samsun'da olsaydık, yeğeninle görüşüp kısa da olsa misafir etmek isterdik. Ama bu tatil vesilesiyle Eskişehir'e gittik, akşam döndük, notunu da yeni gördüm.Umarım yeğenin buraları beğenmiştir.İnşallah başka bir sefere sizleri misafir etmek isteriz.
    Canım evlilikle ilgili yazın da çok ilginçmiş, şiiri de çok beğendim. Allah herkese gönlüne göre güzel beraberlikler nasip etsin.Teşekkürler canım güzel paylaşımın için...
    Sevgilerimle, ailecek selamlar...

    YanıtlaSil
  16. gerçekten ilginç :)

    YanıtlaSil
  17. ne güzel bilgilerle dolu bir yazı..paylaşımına teşekkür ederim arkadaşım.bende çok yoğun koşuşturmaca içerisinde aldığım ödülü hak etmeye çalışıyorum. güzel mesajlarına dönemediğim için beni affet..her şey gönlünce olsun..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  18. aaa bak yıldönümlerimizi hiç kaçırmayız bak gerçi bu yıl komik olduromantik bir masa ve etrafında iki çocuk anne ne yicez diyen arslan
    fena sayılmazdı hani

    YanıtlaSil