Oruk

Oruk Kilis halkinin vazgecilmezlerinden olan ve genellikle mangalda pisirilen bir Kebap türüdür.

Biz Kilis`liler bu yemeye Oruk diyoruz, ama Gaziantep`liler bu yemeyimize Kilis kebabi veya Simit Kebabi diyorlar (Kilis ve G.antep yöresinde köftelik Bulgurun adina Simit denir, orugun icine de simit girdiginde, simit kebabi diyorlar galiba). Oruk mangaldan haric, firinda veya az yapilacagi zaman teflon tavada da yapilir.
Orjinal adi Oruk`tur.

Malzemeleri:
1 kg. yagli Et veya Kiyma
1 su bardagi Ince köftelik Bulgur
1 su bardagi bulguru islatmak icin Su
1 büyük Sogan
3 dis Sarmisak
1 dolu cay bardagi Nane
1 yemek kasigi kuru kirmizi Biber
1 cay kasigi kara Biber
1er cay kasigi Biber ve Domates Salcasi, Tuz

Yapilisi:
Köftelik bulgur, genisce bir kab icinde,  su ile islatilir. Soyulmus ve dörde bölünmüs sogan, sarmisak ve tüm malzemeler katilarak et makinasindan iki defa cekilir. Sonra bu karisim, bir köfte kivamina gelene kadar biraz yogrulur.
Kücük bir kaseye biraz su konur, köfte karisimindan ara sira el islatilarak cevizden az büyük parcalar yapilir.  Ardindan, bir ele ince kebap sisi alinir diger el yine su ile ara sira  islatarak, köfteler sise saplanarak oruklanir yani ince uzun fotografta görüldügü gibi sekil verilir.  Mangalda pisirilecek ise, Izgara kullanilir ve  iyice isinmis izgaraya oruklari dizerek, hertarafi güzelce kizartilir. Bu oruklari sislerin üzerinde de pisirebilirsiniz, o zaman daha cok sise ihtiyaciniz olacaktir.
Firinda pisirilecek ise
firin tepsisi tereyagi ile bolca yaglanir ve sira sira oruklar dizilir, 225° önceden isitilmis firinda 30-35 dakika alti üstü kizarana kadar pisirilir. Bazen bir iki kisilik az malzeme ile yapilacak ise, Teflon tavada yag ilave etmeden de her tarafi iyice kizarana kadar pisirilir.
Ben bu defa servisi közlenmis biber, domates dilimleri, taze soganla ve ekmek dilimi ile hazirladim. Tabiki marol salatasi ve soguk ayranla da cok nefis oluyor.
Hafta sonu mangala gitmek istiyenlere ve evde yapmak isteyenlere sunuyorum.
Afiyet Olsun!

 



Not:
Bu Oruk yemegini diger blogum olan maharetler`de yayinlamistim, simdide buraya kayit ediyorum.

20 yorum:

  1. Canım ne güzel bir tarif bu böyle ellerine saglık inan bunu deniycem, öncelikle yeni yılını kutlar hayırlı saglıklı ve huzurlu bir yıl olmasını dilerim herşey gönlünce olması dilegiyle sevgilerlee

    YanıtlaSil
  2. Tükettiğin her Siyonist ürünü Müslüman Filistin halkının üzerine füze oluyor, bomba oluyor yağıyor. Bizler bütün Müslümanları ve vicdandan zerre kadar nasibini almış tüm "insanları" Yahudi ürünlerini BOYKOT etmeye davet ediyoruz. İşte o ürünler: MC. Donalds, İntel, Johnson&Jhonson, Nestle, Danone, Maggi, Huggies, Calvin Klein, Loreal, IBM, Marks&Spencer, Schwepps, Coca- Cola

    YanıtlaSil
  3. 2009 tüm güzellikleriyle hepimizi sarsın!! Ellerine sağlık ablacım süper görünüyor.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  4. Ayşeciğim, Yeniyılda tüm dileklerinin gerçekleşmesi dileğiyle mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
  5. canim ablam vallahi adi ne olursa olsun görüntü süper kebabada bayilirim ellerine saglik sevgiler hayirli cumalar

    YanıtlaSil
  6. ARKADAŞIM EMİNİM GÜZEL OLMUŞTUR FAKAT BEN ANTAKYALIYIM BİZİM ORUK DEDİĞİMİZ YEMEK ÇOK DAHA FARKLI İSTERSEN BENİM SİTEMDEN BAKABİLİRSİN. SİZİN BU YEMEĞE ORUK KEBABI DENDİĞİNİ DUYMUŞTUM. YİNEDE ELLERİNE SAĞLIK ÇOK HOŞ GÖRÜNÜYOR.

    YanıtlaSil
  7. Canım kebaba bayılırım.Ellerine saglık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Adsız13:25

    selamlar canim,

    insaALLAH iyisindir

    yeni yilini en citen kutlarim

    sana ve ailene huzurlu basarili ve sevgi dolu bir 2009 yili dilerim

    öptüm

    YanıtlaSil
  9. ooo ellerine sağlık canım ablacım harikaa gözüküyor hayırlı cumalar sevgiler

    YanıtlaSil
  10. İsmi garip gelse de resimdeki haliyle ve tarifiyle ağzımı sulandırdı:)Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. oruk nefis görünüyor ellerine sağlık farklı tatları yapmayı seviyorum paylaşımın için teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. merhaba ablacım. beni unuttun valla artık uğramıyorsun :((

    Hicri yılın mübarek olsun.

    Filistinli kardeşlerimize Çarşamba günü saat gece 3 Te duaya kalkıyoruz. Sizde davetimize icabet eder misiniz? aynı saatte tek yürek olmak istiyoruz.

    Fetih suresini o güne kadar kaç tane okuyabilirsek, etrafımızdan tolayabilirsek çarşamba öğlende duasını yapacağız. Desdeğinizi bekliyorum. Bu mesajı iletebileceğiniz arkadaşlarınıza iletir misiniz?

    Öpüyorum ablacım

    YanıtlaSil
  13. Ayşecim canım bayıldım ben bu oruğa..ayy kebaba..aman adı neyse ben tadına bakarım:))
    emeğine sağlık canım gerçekten değişik bir alternatif olmuş.ben anca ince bulguru sulu köfteye koyuyordum..ama sizin oraların tepsimi sini köftesimi var yayılıyor tepsiye.irmiklimi bulgurlumu karıştırdım şimdi.derginin birinde vardı benim.
    denemeli gerçekten eline sağlık diyorum.

    YanıtlaSil
  14. Aaa canım merhaba..bende sendeydim az evvel.küçük oğlan sınavdan geldi onu anlatıyordu sayfanda açıktı.
    kalp kalbeymiş bak..evet canım kız bi tane herşeyi sahipleniyor artık..ayakkabıları bile beraber giyiyoruz..13 yaşında daha teyzesi ellerinden öper hürmetle.
    elimde bi iş görse kime yapıyon niye bana yapmıyon der.sağlık olsun önce berede örülür şapkada örülür dimi yemekte yapılır kebabta:))
    ben oğlancığıma bakayım acaip üşümüş öptüm byby..

    YanıtlaSil
  15. Müthiş bir tat olmalı.. malesef tadamadım şimdiye dek..
    Eline sağlık, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  16. Adsız20:52

    Yeme de yanında yat.Nasıl iştah açıcı görünüyor off off.Bu arada kahveler hazır bekliyorum :)sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel görünüyor.
    Çok beğendim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Adsız09:59

    Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Bir antepli16:29

    Merhaba
    Tarif iyide bilgi eksik aslinda oruk ile simit kebabi farklidir birbirine benzesede
    oruk icerisine ic yagi konarak yapma yapilir ve o sekilde oruk izgarasi denilen izgarade pisirilir.
    simit kebabinda ise ic yagi olmaz. sadece icerisinde siyah kiyma vardir.
    evde yapilan simit kebabinda simit orani 3/2 et orani 3/1 dir.
    lokantalarda bu ise tam ters oranindadir
    ayrica lokantalarda zenginlestirmek üzere simit kebabina antep fistigi cam fistigi konuluyor ve üzerine kasar rendeleniyor ben cocuklugumdan beri her ücünü yerim benim annemin ninesi oruk u cok güzel yapadi hala tadi damagimda ama simdi olsa yiyeyemem cünkü ic yagi cok agir gelir bana hele o oruk u sicak sicak isirinca icinden akan yaglari hala aklimda damagimda .
    bilginiz olsun diye aciklamak istedim.
    Bir Antepli amam annesi kilis li

    YanıtlaSil
  20. Adisiz misafir arkadasa,
    icine ic yagi konulur ve oruk dediginiz, asilnda apayri bir yemektir. Anneniz Kilisli oldugu icin icyagli olan yiyecegin oruk degil, Küfülmisi oldugunu cok iyi bildigine eminim.
    Ayni oruk gibi hazirlanir ama icine ayrica icyaglibri ic hazirlanir ve konulur sonra yapmalanir veya daha degisik ücgen sekli gibi de yapilir ve dedginiz gibi o yemek sadece mangalda piser, ama orukla cok degisik bir sekil, tad ve iceriyi cok degisikdir.
    Bende dogma büyüme Kilisli, anne Kilisli ve baba Kilisli oldugundan cok iyi bildigime eminim.
    Ama sizde bilirsiniz ki her evde ayri degisiklikler yapilabilinir. Isimleri ayri söylenebilinir. Bende blogumun adindanda anlasilacagi gibi anneminkiziyim ve annemden ögrendiklerimi hala yapiyor ve uyguluyorum.
    Yorumunuz icin cok tesekkürler.
    Bilgi eksikliligi degil tarif farkliligi diyorum. Oruk budur ama sizin dedginiz icine icyagi konulan oruk degil, "Küfülmüsü" dür.
    Selamlarimla...

    YanıtlaSil