Iyiki Dogdun Nurcan!

Bu gün benim kizimin dogum günü. Kendisine saglikli, mutlu ve huzur dolu yillar dilerim.


Aksam kizima bu Muzlu ve Ahududulu Pastayi yaptim. Ümit ederim ki begenir.
Hos kizim benden güzel pastalar yapmaya basladi ben onun kadar ugrasamasamda kendi capimda bir seyler yapmaya calistim.

Dilerim yeni yaşında mutlulukların en güzelini yaşar,
başarı merdivenlerini kolaylıkla tırmanırsın ve dilerim yüzün hep güler,
neşeni hiç yitirmezsin. Dünyada eşsiz bir güzellik varsa o da kalbindedir.
Hayatının bundan sonrası kalbinin güzelliği gibi geçsin.
Hep sevgi dolu kalman ve mutlu olman dileğiyle...
Doğum günün kutlu olsun!

Tarifi ilerde eklegecegim, bu gün dünürlerimiz ziyarete gelecek ve benim acilen mutfaga gecmem gerek, hepinize hayirli günler....

Malzemeleri:
5 yumurta
125 gr Seker
150 gr Un
1 Vanilyasekeri
1/2 pak Kabartmatozu
1 y.k. sicak su
1 fiske Tuz

Ici ve üzeri icin;
1 kavanoz 450 gr Ahududu receli (3 y.k üzeri icin ayrilir)
2 Muz
1 Pak Vanilyali Puding
Süt ve seker (Puding icin)
1 Yumurta
1 y.k. Tereyagi

Üzerine:
500 gr sivi Kremsanti
1 pak Kremsantisertlestirici
1 pak. Vanilyasekeri
2-3 y.k. cikolata rendesi
2-3 y.k. file Badem

Yapilisi:
Yumurtalar sarilari ve beyazlari ayri ayri cirpma kabina alinir. Önce yumuta sarisi bir kasik sicak su ile cirpilir. Krema haline gelince icine seker ve vanilya sekeri azar azar ilave edilerek, güzelce cirpilir. Diger kabdaki yumurta beyazlarida bir fiske tuz ile kar gibi oluncaya kadar cirpilir. Yumurta sarisi beyazina ilave edilir, un ve kabartmatozu elenerek, yavas yavas eklenerek tahta kasikla karistirilir. Yuvarlak kek kalibina alinip 175° de 20 dakika pisirilir.
Arasi icin paket üzerindeki tarife göre puding pisirilir, ocaktana almaya yakin 1 yumurta ve tereyagi eklenerek hizla cirpilir ve ocaktan alinir. Soguyan kek ikiye kesilir. Ilk katina Ahududu receli sürülür(3 yemek kasigi üzeri icin ayrilir). 1 cm kalinliginda kesilmis muzlar recel sürülmüs pastaya dizilir. Ikinci kek üzerine yerlestirilir. Ortasina 3 kasik recel sürülür diger bosta kalan yerleri ve kenarida cirpilmis kremsanti ile kapatilir. Bicakla recelin üzerinden kremsantiye dogru sekiller verilir. Cikolata rendesi ve File badem ile üzeri ve kenarlar kaplanir. Buzdolabinda en az 2 saat sogutulduktan sonra servis edilir.

Afiyet Olsun!

Not: Kizim, misafirlerimiz ve ev halki pastami cok begendiler. Tadi cok hafif ve keki cok güzel kabarmisti. Pasta yapmak istegenlere bu Pastanin hamurunu siddetle tavsiye ediyorum.

19 yorum:

  1. kuzuna nıde yıllara hersey gonlunce olsun ınsallah arakadasım :)

    YanıtlaSil
  2. Canım Nurcana hayırlı yaslar uzun omurler dılıyorum sevdıklerıyle bırlıkte.Pastanda pek guzel olmuş ellerıne saglık arkadasım.Sevgıler..

    YanıtlaSil
  3. HER SEY YETERLI OLSUN...

    Kızın bineceği uçağın kalkmak üzere olduğu anons edilmişti. Güvenlik kapısının yanında duruyorlardı. Birbirlerine sarıldılar ve baba "Seni seviyorum. Her şey yeterli olsun," dedi.

    Kız, "Baba, birlikte geçirdiğimiz günler gereğinden fazla güzeldi. Sevgin, ihtiyacım olan tek şey. Ben de senin için her şeyin yeterli olmasını diliyorum, baba," diye karşılık verdi. Birbirlerini öptüler ve kız ayrıldı.

    Baba, yanında oturduğum pencereye doğru yürüdü. Ayakta dururken ağlamak istediğini ve buna ihtiyacı olduğunu görebiliyordum. Özel konulara girmemeye çalıştım; ama

    "Birine sonsuza kadar ayrı kalacağınızı bile bile hoşça kal dediniz mi hiç?" diye sorarak adeta beni sohbete davet etti.

    "Evet, dedim," diye yanıtladım.

    Bunu söylemek, beni anılara, benim için yaptıklarından ötürü babama duyduğum sevgiyi ve minneti ifade etmeye çalıştığım anlara götürdü. Zamanının sınırlı olduğunu bildiğimden, benim için ne kadar önemli olduğunu yüzüne söylemek için özel zaman ayırmıştım. Dolayısıyla, bu adamın neler hissettiğini anlıyordum.

    "Sorduğum için bağışlayın; ama neden bu sonsuza kadar sürecek bir veda?" diye sordum. "Ben yaşlıyım; o da çok uzakta yaşıyor. Önümde bazı ciddi mücadeleler var. Gerçek şu ki, onun buraya bir sonraki gelişi cenazem için olacak," dedi.

    "Veda ederken 'Her şey yeterli olsun' dediğinizi duydum. Bunun ne anlama geldiğini sorabilir miyim?"

    Gülümsemeye başladı.

    "Eski nesillerden kalma bir dilek. Annem ve babam, bunu herkese söylerlerdi."

    Bir an duraksadı; sanki daha detaylı olarak hatırlamak istermiş gibi baktı; kocaman gülümsedi.

    "'Her şey yeterli olsun' dediğimizde, karşımızdaki kişinin onu ayakta tutmaya yetecek kadar güzelliklerle dolu bir yaşam sürmesini dileriz," diye devam etti ve bana dönerek şu dizeleri ezbere okudu:

    Aydınlık bir bakış açısına sahip olmana yetecek kadar güneş diliyorum.

    Güneşi daha çok sevmene yetecek kadar yağmur diliyorum.

    Ruhunu canlı tutmaya yetecek kadar mutluluk diliyorum.

    Yaşamdaki en küçük zevklerin daha büyükmüş gibi algılanmasına
    yetecek kadar acı diliyorum.

    İsteklerini tatmin etmeye yetecek kadar kazanç diliyorum.

    Sahip olduğun her şeyi takdir etmene yetecek kadar kayıp diliyorum.

    Son 'Elveda' yı atlatmana yetecek kadar 'Merhaba' diliyorum.

    kaynak:internet

    Her şey yeterli olsun, bir tanem... Kızın, sevdiklerin, senin ve hepimiz için...
    Sevgiler...
    Hayat

    YanıtlaSil
  4. Mutlu yıllar ve sağlık dolu bir hayat dilerim.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Adsız23:07

    Ayse ablacim kizin icin ne güzel dileklerde bulunmussun. Sevgili Nurcan'in ben de dogum gününü kutluyor, nice saglikli ve mutlu yillar diliyorum. Sevgilerimle canim.

    YanıtlaSil
  6. Adsız23:52

    Sevgili Annecigim,
    hersey icin tesekür ederim, özelikle pasta icin, cünkü cooook güzel olmus.
    Ellerine saglik. Hab dich ganz doll lieb... .

    YanıtlaSil
  7. Adsız09:44

    canımmm nice uzun yıllar dilerim kızına, ellerine sağlık, sevgilerimi bıraktım....

    iyi bir hafta diliyorum....

    YanıtlaSil
  8. ayse abla guzel olmus pastan. Hashaslimi bu simdi?

    O icli kofteleri nasi sattiniz merak ettim. Adet olarakmi kilo olarakmi ve kaca :) cokmu merakliyim:) bizimde kermesler oluyo ya o yuzden merak ettim

    eline saglik

    saygilar :)

    YanıtlaSil
  9. Ayşeciğim Nurcanının doğum gününü kutluyor birlikte geçireceğiniz nice yıllar diliyorum canım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. arkadaşım kızının dogum gününü kutlar saglık mutluluk başarı dilerim. selamlar zehra

    YanıtlaSil
  11. Canım,
    kızının doğum günü kutlu olsun. Allah güzel günler görmeyi nasip etsin.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  12. Aaaa kizimda bana yorum yazmis, arkadaslarin bloglarina cevap veriyorum ama kizimin blogu olmadigi icin burdan cevaplayayim dedim. Canim benim, "deine Mutter lieb dich auch ganz doll".
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  13. Mutlu yıllarrr Nurcan!!!!

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  14. Ayşecim, kızına sağlıklı sıhhatli mutlu huzurlu upuzun bir ömür diliyorum...Pastası harika olmuş, tadını tahmin edebiliyorum, enfestir mutlaka...
    Ellerine sağlık canım benim..
    Öpüyorum çok...

    YanıtlaSil
  15. Adsız13:47

    eminim begenir harika gözüküyor ellerine saglık tatlım

    YanıtlaSil
  16. pasta harika görünüyor.süslemede reçel kullanmak iyi fikir.nefisss.elerine sağlık.kızının doğum günü kutlu olsun.daha nice uzun,sağlıklı ve hayırlı yaşlara.

    YanıtlaSil
  17. Ayşecim nurcanın doğum günü kutlu olsun dice yıllara pastasıda harika olmuş ellerine sağlık öptüm nurcanı ve seni....

    YanıtlaSil
  18. Sevgili ayşeciğim,
    nazik yorumuna çok teşekkür ediyor, evladına sağlık ve bol şans dolu nice yıllar diliyorum
    sevgiler NuNu

    YanıtlaSil
  19. Nurcana nice uzun yıllar dilerim.

    YanıtlaSil