Grip asisi oldugum halde felaket grippe yakalandim.

SAĞLIK

“Yeryüzünde muteber,

Nesne yok devlet gibi

Olmaya devlet cihanda,

Bir nefes sıhhat gibi.”


İşte böyle söylemiş,

Büyük Sultan Süleyman.

Sağlığı önde tutmuş,

Krallıktan her zaman.


Sağlık öyle bir mülk ki,

Kaybedince bulunmaz.

Bir can telef olursa,

Başka bir can alınmaz.


Sağlıklı yaşamanın,

Kuralını bilmeli.

Sıhhatli bir baş için,

Vücut sağlam olmalı.


Bil ki “Sağlam vücutta,

Sağlam kafa bulunur.”

Sağlığın bilgileri,

Okullarda alınır.


Nurettin ERTEKİN

Not: Foto ve siir net den alinmistir!

Blogcu arkadasim Hayattan Yansimalar`in yorum olarak bana yolladigi bu netten alinmis cok önemli bilgiyide buraya ekliyerek kendisine cok tesekkür ediyorum. Allahim tüm hastalara sifa versin insallah. Ben Allah sükür bu gece ateslenmedim, sabah uyaninca gülerek, Allaha sükrederek kalktim ama kalkinca hapsirmalar, basagrisi ve burun akintisi son siddet hala devam ediyor(11.01.09)

Durduk Yere Grip Aşısı Olmayın....

Grip geçiren kişinin vücudunda o virüse karşı koruyucu antikorlar oluşur ve bir daha aynı virüsle karşılaştığında etkilenmez. Nietzsche'nin 'Beni öldürmeyen, beni güçlü kılar...' dediği gibi geçirdiğiniz her gripten daha güçlü çıkarsınız. Bu yüzden grip olmaktan korkmayın. Tavuk suyuna çorba, nane limon, ıhlamur için, bol bol sebze meyve yiyin, en önemlisi, istirihat edin, biraz tembellik yapıp gribin tadını çıkarın...
Çocuklarınıza 'doktoru özellikle önermedikçe' grip aşısı yaptırmayın. İçeriğindeki 'timerosal' katkı maddesinin cıva içerdiğini ve çocuklar için nöro-nefrotoksik (sinirler ve böbreklere zehirli etki) olabileceğini unutmayın...
Grip aşısının aşı yerinde şişlik, kızarıklık ve ağrıya, nadiren de olsa bizzat kendisinin grip benzeri bir hastalığa yol açabileceğini bilin. Occulo-respiratory sendrom dediğimiz bu durumda hırıltılı öksürük, gözde kızarma, ateş ve kas ağrıları ile grip benzeri bir tablo ortaya çıkar.
Grip aşısının özellikle yumurta alerjisi olan kişilerde nadiren ürtiker ve anaflaktik şoka neden olan alerjik reaksiyonlar yapabileceğini bilmenizde fayda
var...
Unutmayın ki grip aşısı sadece seçilen bazı grip suşlarına (cinslerine) karşı koruma sağlar. Aşı olmanız 'kesinlikle grip olmayacağınız' anlamına gelmez.
Peki kimler aşı olacak? FDA, basit bir gribin hayati risk oluşturacağı kadar düşkün ve yaşlı insanların, astımlı ve kronik bronşitli hastaların, kalp hastaları, böbrek hastaları, şeker hastalığı, AIDS gibi kronik hastalığı olanların grip aşısı olmasında fayda olduğunu söylüyor.""

Dr. Murat Kınıkoğlu, 08.10.2006, AKŞAM

18 yorum:

  1. Adsız20:55

    Ayse ablacim cok gecmis olsun canim, rahatsizliginin en kisa zamanda gecmesini diliyorum.
    Siirde sagligimizin degerini ne kadar güzel anlatmis, paylasimin icin tesekkür ediyorum. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Allah acil şifalar versin canım ablam

    İnş. en kısa zamanda atlatırsın

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun Ayşe' ciğim...
    Grip aşısı olmak demek yüzde yüz koruma altında olmak demek değildir.
    Aşı, bir önceki yılın en çok hastalığa sebep olan suşlarından hazırlanır.
    Yüzlerce etken arasında bir önceki yılın etkenlerinden bir kaçı...
    Neyse, kendim yazmayı bırakayım da bir alıntı yazı ekleyeyim: : ))

    Durduk Yere Grip Aşısı Olmayın....

    Grip geçiren kişinin vücudunda o virüse karşı koruyucu antikorlar oluşur ve bir daha aynı virüsle karşılaştığında etkilenmez. Nietzsche'nin 'Beni öldürmeyen, beni güçlü kılar...' dediği gibi geçirdiğiniz her gripten daha güçlü çıkarsınız. Bu yüzden grip olmaktan korkmayın. Tavuk suyuna çorba, nane limon, ıhlamur için, bol bol sebze meyve yiyin, en önemlisi, istirihat edin, biraz tembellik yapıp gribin tadını çıkarın...
    Çocuklarınıza 'doktoru özellikle önermedikçe' grip aşısı yaptırmayın. İçeriğindeki 'timerosal' katkı maddesinin cıva içerdiğini ve çocuklar için nöro-nefrotoksik (sinirler ve böbreklere zehirli etki) olabileceğini unutmayın...
    Grip aşısının aşı yerinde şişlik, kızarıklık ve ağrıya, nadiren de olsa bizzat kendisinin grip benzeri bir hastalığa yol açabileceğini bilin. Occulo-respiratory sendrom dediğimiz bu durumda hırıltılı öksürük, gözde kızarma, ateş ve kas ağrıları ile grip benzeri bir tablo ortaya çıkar.
    Grip aşısının özellikle yumurta alerjisi olan kişilerde nadiren ürtiker ve anaflaktik şoka neden olan alerjik reaksiyonlar yapabileceğini bilmenizde fayda
    var...
    Unutmayın ki grip aşısı sadece seçilen bazı grip suşlarına (cinslerine) karşı koruma sağlar. Aşı olmanız 'kesinlikle grip olmayacağınız' anlamına gelmez.
    Peki kimler aşı olacak? FDA, basit bir gribin hayati risk oluşturacağı kadar düşkün ve yaşlı insanların, astımlı ve kronik bronşitli hastaların, kalp hastaları, böbrek hastaları, şeker hastalığı, AIDS gibi kronik hastalığı olanların grip aşısı olmasında fayda olduğunu söylüyor.""

    Dr. Murat Kınıkoğlu, 08.10.2006, AKŞAM

    Uğrayamadığım zamanlarda anla ki yorgunum, okusam bile cevap yazacak verimde değilim ya da başka bir engelim var.
    Öyle zamanlarım oluyor ki elim yazmaya varmıyor.
    Kimi zaman da blog gezerken, kendi bloguma enerjim kalmıyor. : ))
    Genelde uğramaya çalışıyor ama not- yorum ekleyemiyorum.
    Anlarsın sen hâlimden...
    Çok sevgiler canım.
    Tekrar, âcil şifâlar dilerim.

    YanıtlaSil
  4. geçmiş olsun arkadaşım.
    en acilinden şifalar diliyorum.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Canım,
    geçmiş olsun. Aşı olduğun halde olmaman gerekmiyor muydu? Kendine iyi bak.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  6. canim ablam cok gecmis olsun bu asi isini bende hic anlamadim varya bende asi oldum ama kis geleli inan 4 kere grip oldum asi yaptirmadan önce her sene bir defa olurdum gecerdi öptüm ablacim kendine iyi bak herseysin basi saglik

    YanıtlaSil
  7. Ablacığım çok geçmiş olsun, öpüyorum seni kocaman.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  8. aYŞE'CİM ÇOK GEÇMİŞ OLSUN..NE KADAR AŞIDA OLSAN Kİ BENDE OLDUM..HER MİKROPTAN KORUMUYOR AŞI..BİR SÜRÜ MİKROP VAR HEPSİNDEN AŞI OLSAK DELİK DEŞİK OLURUZ DİMİ:)) VALLA ŞAKA..
    AMA ÇOK DİKKAT ET MUTLAKA İLACINI KULLAN HELEDE ANTİBİOTİK KESİN KULLAN.
    VE TERLE İYİCE..ÇOK GEÇMİŞ OLSUN.

    YanıtlaSil
  9. ayşeciğim geçmiş olsun ,ben de 2 haftadır idare ediyordum ama bu gün musluklar damlatmaya aksırık bombaları patlamaya başladı tığımı ipimi aldım battaniye dizimde eldivenlerime giriştim bu ara siparişler var,kurs hazırlıkları var aslında hiç hastalık zamanı değil.
    canım ben zencefil,limon bal karışımından çok yararlanıyorum sen de dene iyi bir takviye oluyor

    sen benim eldivenlerimi görmüşmüydün ?
    http://nalanevi.blogspot.com/search/label/eldiven.atk%C4%B1.sa%C3%A7band%C4%B1

    YanıtlaSil
  10. Geçmiş olsun ablacığım. Acil şifalar...

    YanıtlaSil
  11. Adsız13:42

    canım gecmıs olsun acıl sıfalar sevgıler..

    YanıtlaSil
  12. Adsız20:33

    Ayşe'cim canım bana uğramışsın..
    Sen nasıl oldun az iyicemisin..
    Benim boynum birkaç gündür epey ağrıyor.
    Hem fıtık hemde düzleşmeden fazla eğemiyorum.
    Az bakınıp gidecem canım şifaların olsun emi.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Çok ama çok geçiş olsun ...

    YanıtlaSil
  14. Canım geçmiş olsun.bu sıralar nerdeyse herkes hasta. umarım en kısa zamanda iyileşirsin.gripin en iyi tedavisi istiraat, bol bol dinlen emi.iyi günler öptüm.

    YanıtlaSil
  15. Değerli ve sevgili Ayşe Hanım,
    Vefalı ziyaretleriniz ve moral dolu satırlarınız için ailecek içten teşekkür ediyoruz.
    Bildiğiniz gibi ben de hafif başlayan bir gip için aldığım ilacın yan etkisi ile tetiklenen kalp iletim atkaları ile yaklaşık 2 aydır sıkıntı yaşıyorum. Ben de hanım da eskiye göre çok daha iyi olmakla beraber pc başında uzun duramıyoruz, elimizdeki bilgileri paylaşamıyoruz. Umarız kısa zamanda daha da iyi oluruz. Sizlere de geçmiş olsun dileklerimizi iletiyoruz.
    Rabbim tüm hastalarımıza şifa ihsan etsin niyaz ve duası ile sevgi ve selamlarımızı bırakıyoruz.
    Seyyah & Soframdan

    http://gittiklerimden.blogspot.com/
    http://soframdan.blogspot.com/
    http://gidilesiyerler.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  16. Aksine, onur duyarım canım, mutluluk duyarım.
    Bilgi, paylaşılmak için değil midir? : ))
    Çok sevgilerimi iletiyorum sana ve tüm dostlara...

    YanıtlaSil
  17. aysecim cok gecmis olsun,burdada cok salgin bizim ev halkida sirayla girp olduk,bende hala devam ediyor ama yatiracak kadar degil sükürki
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. ne daveti geldi ayşe ablacım anlamadım

    YanıtlaSil