Patatesli Krem Corba - Kartoffelcremsuppe

Arkadaslar uzun zamandir bir türlü yazmaya firsat bulamadigim Patates corbasinin tarifini sizlere simdi yaziyorum, gecikmeden dolayi özür diliyorum.
Deneyin begeneceksiniz!

Patatesli Krem Corba
Malzemeler:
1 Kg Patates iri dilimlenmis
350 gr Corbalik sebze (her sebze 50-70 gr Havuc, Kereviz, Pirasa, Karnabahar ve Maydonoz iri kesilmis)
2 Sogan (iri kesilmis)
5 y.k. Aycicegi yagi
1 Eskikrema
Sebze suyu
Tuz, Karabiber
1 Demet Maydonoz (ince kiyilmis)
Tost ekmegi

Yapilisi:
Tencerede yag isitilir, icinde önce sogan sonrada sebzeler kavrulur. Sebze suyu ilave edilerek sebzeler yumusayana kadar pisirilir. Sonra Blenderla püre yapilir, eksicrema, tuz ve karabiber eklenir. Corbanin kivamina göre biraz daha sebze suyu ilave edilebilinir. Üzerine maydanoz serpilir. Kesilmis tost ekmekleri tereyaginda kizartilarak servis yapilir.

Afiyet Olsun!

Kartoffelcremsuppe
Zutaten:
1 kg Kartoffel in grob Würfeln
350 gr Suppengemüse (je ca. 50-70 gr Möhren, Selarie, Poree, Blumenkohl, Petersilie)in grob Würfeln
2 Zwiebeln gewürfelt
5 Eßl Sonnenblumenöl
1 Schmand
Gekörnete Gemüsenbrühe
Salz, Pfeffer un Petersilien gehackte
Geröstete Tostbrot

Zubereitung: Die Zwiebeln im Sonnenblumenöl glasig dünsten -und gewürfelte Gemüsen hinzu, ebenfalls mitdünsten. Brüh (ausgekochte Brühe herstellen)in Gemüsen hinzu un weich kochen. Mit dem Pürierenstab alles klein Pürieren. Den Schmand hineinrühren, mit Salz, Pfeffer und evtl. gekochte Brühe nochmals abschmecken. Zum Schluss geh. Petersilen und gewürfelt und in Butter geröstete Tostbrot darüber.

Guten Apettit!

Not: Berlin Fotolarini daha hazirliaymadigimdan ilerde paylasacagim.

22 yorum:

  1. Patatesli corba bu soguklarda sicacik icimizi isitir,nefis olmus canim eline saglik.
    keyifli mutlu bir hafta sonu dilerim

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım
    Çorba süper ve mutlaka deneyeceğim.Bu arada Almanca yazmanda çok güzel ben yeniAlmanca kursuna başladım.Ama bir türlü anlayamıyorum.İnşallah öğreneceğim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. canim ablam bende ne zamandir bekliyordum bu tarifi ellerine saglik
    schmandli corbayi ilk defa duydum denemek lazim cok degisik geldi ellerine saglik mutlu hafta sonlari

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler Ayşe' ciğim : )
    Ben de bugün denemek istiyorum.
    Hep 'güzel' kal, güzellikler içinde kal...
    Sevgimle...

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Ayşe,

    Ziyaretine ve güzel yorumuna teşekkür ederim. Benim de eşimin ailesi aynı şekilde Ezine'de. Ben de Laleli Zeytinyağlarında çalıştım ve onların Almanya'da satış noktaları vardı. İstersen www.zeytinim.com dan bakabilirsin.
    Çorban da enfes görünüyor, ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. Ayşe'cim canım enfess görünüyor..Sebze çorbasına patates ağırlıklı olmuş değişik tatları severim..Bende bazen varsa krema yoksa yoğurt kaymağı bile koyuyorum çorba terbiyelerine.
    eline sağlık olsada yesem dedim yani.
    canım kişnişi hep duyardım bakardım tariflere bende aşotunun kişniş olduğunu dün öğrendim..seven epey arkadaş varmış hatta keskinli ayşe demişki bir arkadaşı kuru nane gibi kurusunu kullanıyormuş.iyi fikir dimi mutlaka aktarlarda vardır.sendede varmış ne güzel hemen aşoyla bi poğaça yapmalı valla.misler gibi kokardı.
    görüşürüz canım öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Ayşe çok teşekkürler...
    Bende çok severim kremalı çorbaları...Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Vielen Dank für Ihren Besuch in meinem Blog! Wird immer willkommen!

    Bjs ...
    www.manjaresdamanu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. Kesin deneyeceğim. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. canım ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor sevgiler,mutlu haftalar öpüyorum:)))

    YanıtlaSil
  11. hayatım harika olmuş ellerine sağlık...sevgilerimle öpüyorum

    YanıtlaSil
  12. Ayşe ablacım nefis çorbalar ee artık kayınvalde de oldunuz bundan sonra maharetlerinizi arttırırsınız damatlar kayınvalde yemeklerine bayılırlarr :)) inanın damat bey şanslı böyle hamarat kayınvalde bulmak zordur paylaşımınız için teşekkür ederim ayşe ablacım ankaradan sevgilerlee

    YanıtlaSil
  13. Ablacım
    çorba nefis görünüyor.Ellerine sağlık

    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  14. hiç yemedim ellerine sağlık cnm güzel görünüyor
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. Adsız09:05

    Nefis bir corba olmus, ellerine saglik Ayse ablacim. Kurban bayramini da kutluyorum, daha nice güzel bayramlara.

    YanıtlaSil
  16. Ayşecim uzun zamandır uğrayamadım, artık sık sık uğrayacağım inşallah:-))Bu çorbayı ablamda yemiştim gerçekten nefis oluyor, eline sağlık canım
    Herzliche Grüsse ;-))

    YanıtlaSil
  17. Adsız03:11

    Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. Adsız00:51

    Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Adsız04:05

    Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Adsız21:07

    Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  21. Adsız06:45

    Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. Adsız18:01

    I really like your blog and i really appreciate the excellent quality content you are posting here for free for your online readers. thanks peace klara.

    YanıtlaSil