istanbul Gezisi 6. Gün

Minyatürk Gezisi ve
Tarihi Eserleri Bulma Kampanyasi düzenledim!!!

Bu gün de Minyatürk`deyiz, bazi gezdigimiz yerlerin girisleri yaslilara parasizdi, ama Alman yaslilar bu olanakdan malesef yine yararlanamadi, cünkü yasli almanlara yine normal fiyat alindi. Hatta bazi arkadaslar bu durumu protosto edip Miyatürke girmediler. Ama yinede keyfimizi kacirmayip, gezimize devam ettik.

Cogu arkadaslar merak ediyor gezinin devami varmi, hala devami ediyor diye, evet arkadaslar hala devam ediyorum ve bu defa gezimize sizleride katilmasini istiyorum.


DIKKAT: Sizlerin katilimi ile bu asagidaki numarali resimlerin isimlerini vermek istiyorum.
Katilim yapmak isteyen her arkadas sadece bir eserin ismini, bana yorum olarak yazmalarini rica ediyorum.
Her resim icin yollanan her cevabi o blogcunun adini ve baglanti linkini vererek bu resimlerin altina ekleyecegim.
Burdaki resimleri numaralarina göre bana yorum atmanizi rica ediyorum, ama sadece bir kisinin bir resime isim verme hakki var.
ilerde hic ismi yazilmayan resimleri de belirterek, eksik olan bu Münyatürk de olan tarihi eserlerin müyatürlerinin isimlerini sizlerinde katilimi ile kampanyayi tamalamayacagiz.
Katiliminiz icin simdiden cok tesekkürler.

1.Edirne -Selimiye Cami
2. Sivas-Divrigi Müzesi
3. Efes-Artemis Moseleum
4. Urfa - Balikli Göl
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen Soframdan Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

5. Mardin - Tas Evleri
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen gittiklerimden Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

6. Canakkale - Canakkale Sehitligi Anit Mezar
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen tahtakasik ve tadinadoyamadim Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

7. Sivas- Gök Medrese8. Antalya- Aspendos
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen gittiklerimden Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

9. Corum- Hitit Surları Destinasyonu
Boğazkale


10. Igdir- ishak Pasa Sarayi
11. Konya - Mevlane Türbesi
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen lavantin Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

12. Diyarbakir - Malabadi Köprüsü
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen thesuuur Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

13. Adiyaman - Nemrut Dagi
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen thesuuur Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.14. Istanbul- Rumeli Hisar
15. Denizli - Pamukkale
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen karakazan Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

16. Nevsehir - Peribacalari
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen tatlimutfagim Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

17. Istanbul - Kiz Kulesi
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen antepasi ve baharcicegi Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.

18. Istanbul - Süleymaniye Cami
Bu eserin oldugu sehri ve eserin ismini bilen sarimutfak Blogcu arkadaslarimiza cok tesekkür ediyorum.Iste Türkiye deki ve Osmanli zamanindaki Türkiye ve haricide olan cesitli sehirlerdeki 18 harika tarihi eserlerin resimlerini ekledim, daha cook resim var ama iclerinden bunlari secmek cok zor oldu. Her sehrin minyatür tarihi eserlerini görünce o sehirlere de insanin gidesi ve gercegini göresi geliyor.
Insallah gideriz ne diyelim.


Bu gördügünüz iki resimde minyatür olarak kurtulus savasini canlandirilmis. Insanin odadaki atmosferi görüp ve duyunca tüyleri ürperiyor, kendini savasin esiyinde saniyor ve ne zorluklarla bu vatan kurtarilmis diyor. Kurtulus savasindan bu yana insanlarin dirliksiz ve koltuk davasi haline hic anlam veremiyor. O zaman inanc ve iman varmis, kadini, genci, yaslisi omuz omuza verip savasmis. Bir canlandirmada cepheye silah tasimak isteyen inancli türk insanimizin, öküzünün biri ölünce nasil kendisi onun yerine gecip kaganiyi cektiyi vardi ki, almanlarin yaninda aglamamak icin kendimizi zor tuttuk. Iste o inanc ve imanla savasan türk milleti bizlere asagidaki gördüyünüz resimdeki rahatligi saglamis.Eger o zamanlar kurtulus savasinda kadin, cocuk, genc, ihtiyar ayni milli suurla, vatan sevgisi ile bu vatani kurtarmak icin savasmis olmasaylardi, bu güzel masaj koltuklarinda bu arkadaslar oturup da keyf yapamayacaklardi.

Not: Tarihi eserlerin isimlerini bulmayi unutmayin, lütfen yukaridaki DIKKAT yazisini okuyunuz, kolay gelsin....

23 yorum:

  1. slm resimlerin çok güzelİstanbulda çocukluğu ve gençliği geçmiş biri olarak İzmirden bu resimlere bakmakbeni biraz duygulandırdıumarım bende en kısa sürede kavuşurum YARİM İSTANBULAgüzel resimleri bizimle paylaştığın için çok teşekkür ederim sevgiler

    YanıtlaSil
  2. NE GÜZEL BİR GEZİ OLMUS BU BOYLE ESERLERİN İSİMLERİNE YARDIMCI OLMAK ISTERDIM AMA YANILTICI OLMAKTAN KORKTUM:))
    CAHILLIK BASA BELA

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar....

    4 - Balıklı göl Urfa
    5 - Mardin Taş Evleri

    Sevgili Ayşe hanım burada da istenmeyen bir durumla karşılaşmışsınız gene... Sizinle birlikte bizde üzülüyoruz inanın...
    Ama bu güzellikklerin tadını da çıkartmadan olmuyor..
    Bir tane benim bir tane de eşim adına kabul edin.
    Ailecek selam ve sevgiler...
    Seyyah & Soframdan

    http://gittiklerimden.blogspot.com/
    http://soframdan.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. Canım günaydın, minyatürk gerçekten çok güzel hazırlanmış, herşey gerçeğine uygun yapılmış. Burada gezerken gittiğiniz, gördüğünüz yerleri bir arada görmek çok güzel, bizi tekrar eski hatıralara götürdüğünüz için teşekkürler. Bizde hepsinin resimlerini çekmiştik.Eğer isimleri yazılmayan olursa yardımcı olmaya çalışırız canım.
    Ailecek sevgi ve salamlarımızla...

    YanıtlaSil
  5. Canım ablam.Ben hiç miniyatürk'e gitmedi.Ama çok güzel olduğunu duydum.Ben en sevdiğim istanbul'un incisi olan çocukken babamdan hikayesini dinlediğim 17.Kız Kulesi demek istiyorum.

    YanıtlaSil
  6. canım fotolar yine harika,biliyorsun uzun zamandır senide ziyaret edemiyorum.Ama nedenini biiyorsun.Çooook yoğun geçiyor günler.Birde nemli sıcaklar başladı artık.Benden ümidi kesin.Hiç dayanamıyorum ben bu havalara.Ama yine arada küçük blog turları yapmayı ihmal etmiyorum.Ayşe ablacım çok çok öpüyorum seni.Sağlıkla kal...

    YanıtlaSil
  7. Ayse ablacigim cok güzel hepsi.Ben cevabimi veriyorum:15 nr. pamukkale,diyorum ins yanlis degildir.Paylastigin icin cok tesekkurler ediyorum.

    selamlarimla,serap.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba canım, hoş bir paylaşım olmuş. Aslında çoğunu biliyorum ama eşimin memleketi olması dolayısıyla ben 11 numaralı resmin cevabını verayim: Konya Mevlana Türbesi.
    Selamlar...

    YanıtlaSil
  9. Ayşe'ciğim,
    Ne güzel resimlemişsin gitmiş kadar oldum valla.İstanbul'a bu sefer gidersem ilk işim burayı gezmek olacak.Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Ablacım merhaba

    minyatürk harika hiç duymamıştım:( Ee çok gezen çok bilir ;) Darısı başımıza..

    Hem güzel güzel gezmişsiniz, hemde arada tatsızlıklar geçirmişsiniz ama çok şükür sağ-salim geziniz tamamlanmış. Dilerim başka gezilerinizde başka tatsızlıklar yaşanmasın.

    16 Nevşehir- Peribacaları diyorum bende...

    Oraya çok gitmek istiyorum güzel yurdumun her karesine gitmek istiyorum inş.

    YanıtlaSil
  11. Ablacım
    paylaşımın için çok teşekkürler
    6 numara çanakkale şehitler abidesi

    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  12. sevgili ayşecim bende minyatüre üç kere gittim ama bir cevap verim 6numara Çanakale şehitliği anıt mezar inşallah yalnış yazmamışımdır çünkü şehitliğide gezip gördüm peribacalarını türkiyenin birçok tarihi yerlerini gezdim istanbulda gitiğiniz her yeri devamlı dolaşıyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Aysecigim bende yorum yazmistim göremedim,kiz kulesini yazmistim herhalde yorum gitmemis.Ama artik baska arkadasda yazmis zaten kiz kulesi oldugunu.

    YanıtlaSil
  14. ablacim selam
    simdi ise gidiyorum dönüste resimleri incelemeye gelicem öptüm sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Ablacım hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  16. resimler çok güzel gezmedik yer bırakmamışsın maşallah
    18 nolu resim selimiye camii mi acaba
    öptüm ayşe ablacım
    kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Canim baharcicegi, yorumun malesef gelmedi ama bu uyarinla yine de senin linkinide ekliyorum, tesekkürler, sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Ayse Ablaci´gim bu ne bitmez tükenmez bir geziymis böyle...
    Kesin bir daha ki sefere ben de gelecegim...Gelelim resim isimlerine;Ben de iki tanesini buldum.
    12.resim;Diyarbakir il sinirlari icinde bulunan MALABADI KÖPRÜSÜ
    13.resim;Adiyaman il sinirlari icin de bulunan NEMRUT DAGI
    Kendine iyi bak,sevgiyle ve dostca kal..

    YanıtlaSil
  19. Ayse Ablaci´gim bu ne bitmez tükenmez bir geziymis böyle...
    Kesin bir daha ki sefere ben de gelecegim...Gelelim resim isimlerine;Ben de iki tanesini buldum.
    12.resim;Diyarbakir il sinirlari icinde bulunan MALABADI KÖPRÜSÜ
    13.resim;Adiyaman il sinirlari icin de bulunan NEMRUT DAGI
    Kendine iyi bak,sevgiyle ve dostca kal..

    YanıtlaSil
  20. canımcım ya benim bildiğim birkaç tanesini zaten başka arkadaşlar yazmış bu durumda ne olacak:))))
    diğerlerinide bilemedim affet:)
    çok güzel bir gezi yapmışsınız imrendim minyatürke bende çok gitmek istiyorum inşalh bu yaz kısmet olur..öpüyorum canımcım iyi geceler

    YanıtlaSil
  21. bu gun pazartesi cumanın gelmesine sadece 5 gun kaldı mutlu guzel bır hafta dılıyorum :)))

    YanıtlaSil
  22. canım imrendim valla resimler şimdi oralarda olmak vardı:)) öptüm sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar....

    8 - Aspendos

    Maşallah çoğunu bulmuşsunuz, biz ilk mesajda tümünü yazmış ama diğer arkadaşlara da fırsat verelim diye tek tek yazmıştık..
    :-)
    Birkaç sene önce marmara gezisi dönüşü uğramış 400'e yakın foto çekmiştik. o zaman blogcu sayfalarımızda yayınlamıştık.
    İnşallah gelecek sene İzmir den güzel anı ve resimleriniz görürüz...
    Ailecek içten sevgi ve selamlarımızı yolluyoruz...

    YanıtlaSil