istanbul Gezisi 5. Gün ögleden sonra

Eyüp Sultan Camisi ve Pierre Loti

Ben bu kuslara bayildim, ne güzelde dizilmisler...


Istanbula gelinirde Eyüp Sultan camisi gezilmez olunurmu. Iste Misir carsisi ve Kapali carsidan sonra o günkü ögleden sonraki palnladigimiz otobüs turunda, duragimiz Eyüp Sultan ve Pierre Loti idi, önce camide namazlar kilindi, dualar yapildi. Burda yatanlarin ruhuna Fatihalar verildi.




Ziyaretimiz Eyüp Sultan Camisinden sonra dik bir tep olan Pierre Loti tepesine dogru devam etti. Manzara harikaydi, Firansiz askeri Pierre Loti agzinin tadini biliyormus, bize orda anlatildigina göre 2. dünya savasindan sonra Fransiz askeri Pierre istanbula yerlesir ve Türk gibi giyinip türk gibi yasamaya baslar ve her gün bu tepeye gelerek burda cay icer ve kitap okurmus. Ama siz yinede Pierre Loti hakkinda bilgiyi soframdan arkadasimizin esi gittiklerimden okuyabilirsiniz. Sagolsun ailecek yaptiklari Istanbul gezisini cok güzel ve dört dörtlük tüm bilgileri icerecek sekilde kendi blogunda yazmis. Onun icin sizleri tüm istanbulun tarihi yerlerinden bilgi alamk icin oraya yönlendiriyorum. Gittikleri yerleri cok güzel bilgilendirici bir sekilde bizeler icin paylastigi icinde ayrica tesekkürlerimi sunuyorum.



15 yorum:

  1. İstanbulu gezmiş kadar zevk aldım...Harika gezdiğin tüm yerler...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Değerli gönül dostumuz Ayşe hanımcım,
    Ne güzel resimler eklemişsiniz. Bunlar yaşamımızda tatlı birer anı olarak yerlerini alıyorlar. Gezilerde de bazen yeni dostluklar edinilirken, bazen de mevcut dosluklar pekişiyor.
    Sayfa linklerimizi de ekleyip verdiğiniz için hele hakkımızda yazmış olduğunuz güzel sözlerden dolayı size ailecek teşekkür ediyoruz. Bizleri buna layık görmeniz ayrı bir mutluluk..
    Ailecek sevgi ve selamlarımızı iletirken, sağlık ve sıhhatler diliyoruz...
    http://gittiklerimden.blogspot.com/
    http://soframdan.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. ah be ya bizi görende tr de yaşıyoz demez:) bu kadar gezmek hiç nasip olmadı namazlarınızı Allah kabul etsin ablacım görüşürüz bizim yerimize de gez

    YanıtlaSil
  4. Canım ablam istanbulda otururken çok cami gezmesine giderdik.Helede eyüp sultan'a peygamber(s.a.v) efendimizin hırkası ve sakalı gelince hiç kaçırmazdık.Pierre loti'yi ise çok geç öğrendim.Bundan 6 sene önce eşimin arkadaşı götürmüştü bizleri.Şimdi ne zaman istanbul'a gisem uğramaya çalışırım.

    YanıtlaSil
  5. Canım merhabalar, öncelikle güzel sözleriniz için çok teşekkürler.Dün pek bakamadım, hem ikindi çayına hem akşama arkadaşlar geldi, malum birşeyler yaptım, özellikle de çiğ köfte kapış kapış gitti, birşey kalmadı.Ama ben de yorulmuşum, bugün birşey yapmıyorum, dinleneceğim.
    Canım harika bir görüntü,çok güzel resimler de eklemişsiniz, emeklerinize sağlık, böylece anılarımızı tazeliyoruz, sevgilerimle öptüm canım...

    YanıtlaSil
  6. istanbulun tozunu attırmışsın ayşe ablacım.ne güzel gezdin gezdirdin
    öptüm

    YanıtlaSil
  7. Ablacım geziniş 4-4 lük olmuş maşallah barekallah:) Hayran kaldım. Eşim haftaya pzt, salı ist. gidiyor iş için. gidip gezesim var ama nerde..

    Bakalım Rabbim bizede nasip eder inş. Kuşlar çok hoşlar gerçekten:)))

    YanıtlaSil
  8. 4 sene önce gezdiginiz yeleri bizde gezmistik ailecek,masallah gezmeyle bitmiyor camilerimiz tarifi yerlerimiz,aysecim sende varmisin resimlerde.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Adsız04:58

    AHHHH PIER LOTII :))))))


    ozlemdemirciler.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. ne güzel bir gezi hala devammı yaaa kıskandım seni:)
    çok güzel resimlemişsin ellerine sağlık özlem gidermiş oldum bu güzelliklere bakarak.
    Sevgiler canım öptüm bay.

    YanıtlaSil
  11. Süpeeerrr,cok harika .Istanbulda böyle bogaz manzarali kafeleri cok begenirim.Harika görünüyor,sanirim insan bir oturunca kalmak istemez,gözlerini manzaradan ayiramaz.Cok güzel yerler:)

    YanıtlaSil
  12. Harika yerler siz gezdikce ben burda catliyorum Ayse ablaaaaa:)
    Devami varmi daha?
    selamlar.

    YanıtlaSil
  13. ne güzel yaa halen devem ediyor gezi notları vefotoğrafları harika hepside çok güzel fotoğraflar..
    uzun zamndır uğrayamadım,geldim gördum ki devammm ..

    sevgiler ablacımmmmmm

    YanıtlaSil
  14. Ayşe Ablam. hayırlı cumalar diliyorum. Ellerinden öperim.

    Allah'a emanet ol.

    YanıtlaSil
  15. ne güzel bir gezi böyle resimler için de tesekkurler istanbulu gezmeyi bende cok ıstıyorum :)
    _________
    ben geldim:)
    mutlu guzel saglık ve ask dolu bır hafta sonu dılıyorum
    kendınıze ıyı bakın efendım :))))

    YanıtlaSil