Gelinimiz Sule`nin Portakalsulu Kakaolu Keki ve PDÇSE 22

Arkadasim Fatos`un yaptigi PDÇSE 22 etkinlige son günde de olsa cok sükür katilmayi basardim. Canim ellerine saglik, harika tariflerle arkadaslar katilmis ve sende bunlari bir etkinlik cercevesinde bizlerle paylasiyorsun, cok harika seyler ortaya cikmis, kolay gelsin canim.

Bu harika keki Gelinimiz Sule Gaziantep`te yapip Kilis`e getirmisti. Cook begendik harika bir lezzet, yagsiz olusuda ayri bir güzellik, icindeki Portakal suyu ve portakal kabugu rendesi keke ayri bir lezzet ve cesni vermisti. Sonrada ablam yapti od nunkide cok nefis oldu. Epeyidir bende bu kaliptan almayi düsünüyordum, iste bu kekin sayesinde Kilisten kalibi da, bu tarifide aldim ve Almanyada ilk denemeyi kizim bu kalipla ve Sule`nin tarifi ile denedi, harika bir tadi oldu, Sulecigim tekrar hersey icin cooook tesekkür ediyorum ve hemen tarife geciyorum...

Portakalsulu Kakaolu Kek

Malzemeler:
7 kasik Seker
3 Yumurta
7 kasik Un
1 paket Vanilya
1/2 bardak Potakal suyu
1 Portakalkabugu rendesi
2 yemek kasigi Kakao

üzerine Pudra Sekeri

Yapilisi:
Seker ve yumurta iyice mixerle cirpilir. Diger malzemelr de kakao haric katilir ve cirpilir. 1 cay bardagi kadar hamur haric hepsi yaglanmis kaliba alinir, geride kalan hamura kakao eklenip, hamurun ortasina dogru eklenir ve catalla, cok hafifi yay gibi döndererek gezilir. 175 derecedeki firinda 35-40 dakika pisirilir. Kaliptan alinip üzerine pudra sekeri serpilerek sogutulur. Dilimlere kesilerek ikram edilir.
Afiyet Olsun!

2 yorum:

  1. Canım anneler günün kutlu olsun.Çocuklarınla sağlıklı mutlu bir anneler günü geçirmen dileği ile.Her günün anneler günü gibi olsun.
    Kek çok güzel görünüyor.Elinize sağlık.Bayıldım denemem lazım:)))

    YanıtlaSil
  2. Adsız21:49

    ablacım cok gec olsa da
    bu lınkte
    http://fatostuncay.blogcu.com/15328741/
    yayınladım..
    kusuruma ne olur bakma.
    keske sonradan soyleseydın tarıfımı goremedım dıye..
    ınan hıckımseyı atlamamaya calısıyorum ama senın maıl de ınan gelmedı.
    kek cok guzel olmus..
    bayagı kısı de denemıs:)
    ellerınıze saglık..
    cok opuyorum..
    herzaman bekliyorum:)
    gecmıs anneler gununuz kutlu olsun..
    ıyı haftalar:)

    http://fatostuncay.blogcu.com/

    YanıtlaSil