10 Şubat 2008

Yogurtlu Patatesli Pirasa


Ayselce arkadasimin yaptigi Pirasali Patates corbasindan esinlenip, bir kac degisiklik yaparak bu yemegi yaptim. Tadi harika oldu, Ayselcigim cok tesekkürler, pirasa ve patates karisim harika bir lezzet oldu.

Malzemeler:

5 Patates
2 Pirasa
1 Sogan
1 y.k. sivi yag
500 gr kemikli Et
250 gr Nohut
500 gr Yogurt
1 Yumurta
1 y.k. Un
Tuz, Kirmizibiber

Yapilisi:
Kemikli et ve nohut düdüklü tencerede pisirilir. Etler kemikten ayirtilir ve nohutla bir tabaga alinir. Bir tencerede soyulup dogranmis sogan ve pirasalar sivi yagla kisa bir süre kizartilir. Soyulup küplere kesilmis patates, pirasaya ilave ediir. 2 su bardagi et suyu ilavesi ile kaynatilir. Patatesler yumusayinca icine et ve nohut ilave edilir. Diger yandan hemen yogurt, yumurta, tuz ve un cirpilir, yemeye azar azar karistirilarak ilave edilir. Tekrar bir tasim kaynatilip ocaktan alinir ve servis yapilir. Tabaklara istege göre kirmizi biber serpilir.

Not: Bu yemegin yaninda da nefis bir acili, sehriyeli bulgur pilavi harika oluyor.
Afiyet Olsun!!!

26 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Merhaba Ayşeciğim, yemeğin görüntüsü çok güzel, değişik bir lezzet olmuş, ellerine sağlık canım, Aysel arkadaşımıza da verdiği fikir için teşekkürler...Afiyetler olsun, sevgilerimle öpüyorum...

TATLI DİYAR dedi ki...

merhaba ayşe abla
ellerine sağlık
bende çok merak ettim bu pırasa ve patates çorbasını
deneyeceğim inşallah
görüşmek üzere sevgiler

semra mutfakta dedi ki...

Abla'cım ellerine sağlık oldukça farklı bir yemek.denemeye değer,benim gibi prasa sevenler için özellikle.

Yaren dedi ki...

Ayse ablacim harika görünüyor,ben bunu mutlaka yapmam lazim,evde hazir pirasada varken.Böyle yogurtlu yemekleri cok severim.Ellerine saglik canim nefis görünüyor.

Feyza Fidan dedi ki...

Harika bir lezzet belliki..Ayseldede görmüştüm ve içim gitmişti..Tam bir vitamin deposu...
Ellerine sağlık...
Sevgiler...

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık ablacım ...Sobelendin ben tarafından,eğer kabul edersen....Selamlar....

Almula dedi ki...

Ayşe ablacığım ellerine sağlık nefis görünüyor.
Sevgilerimle iyi haftalar...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

çok değişik bir lezzet olmuş harika görünüyor ellerine sağlık canım...sevgiler

emineninemekleri dedi ki...

Canim Ayse abla, ellerin dert görmesin yine cok leziz birsey yapmissin ellerine saglik.

Sevgilerimle
Emine

ayselce dedi ki...

selamlar aysecigim :))

tarifimi denedin diye cok sevindim, hele hele memnun kalman beni cok sevindirdi,

az degisik yapmissin, süper olmus...

pirasa ve patates gercekten uyuyor dimi :)) dedim ya harika :))

ellerine saglik canim,

görüsmek dilegiyle, aysel

pervin dedi ki...

ayşecim yemeğinin görüntüsü çok güzel sağlıklı bir yemek olmuş ellerine sağlık öptüm ...

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Kesinlikle yanına bulgur pilavı çok yakışır.Ellerine sağlık canım...

rümeysaninrüyası dedi ki...

ablacım ellerine saglık çok güzel gözüküyor ha buarada günün blogunu hiç tebrik etmedinnnn ilk senden beklerdimmmm:((

disal dedi ki...

ayşe ablacığım yaptığın tarif çok güzel..eğer birgün pırasa yersem ilk bunu deniycem....

ellerine sağlık....
çok öpüyorum seni...

meleginmarifetleri dedi ki...

Ellerine sağlık ayşecim yemek gerçektende çok güzel olmuş. Ama ben senin çektiğin fuardaki resimleri merak ettim onlarıda yayınlayacakmısın canım bekliyorum öptüm sevgiler

Kevser dedi ki...

Canim,
zaten güzel olan bir corbadan sende harika yeni birsey cikarmissin ortaya, senin de ellerine saglik diyorum.
Bir dahaki sefere balik deneycegim bende posette, önerin icin tesekkürler canimcim.

Selam ve sevgilerimle..

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

harikasın canım ya yine çok değişik bir tarif ama lezzetli olduğu belli yoğurt, nohut ,pırasa , patates, et vitamin deposu olmuş çocuklarımız için bilhassa çok besleyeci ellerine sağlık canım sevgiler

ceyt dedi ki...

Ayşecim, harika görünüyor.çok değişik ellerine sağlık.mmm bulgur pilavı yanında da turşu süper olur.
öptüm.
sevgiler

zehra dedi ki...

de�i�ik bir lezzet :) ikl defa duydum tar�f� okuyunca em�n�m lezzetl�d�r ded�rt�yor allah ask�na sen nerden buluyorsun boyles�ne hos tar�fler�

rümeysaninrüyasi dedi ki...

ablammm domatasler falan hımmm resimde güzel olmuşş bende isterimm:( kutlaman için çok teşekkürler şaka yaptım abla sana kırılırmıyım hiç byy

sarımutfak dedi ki...

slm ablacım
çok değişik olmuş bu yemek tadını merak ettim doğrusu.ellerine sağlık
sevgilerimle

muko dedi ki...

Harika görünüyorrr ellerine sağlık mutlaka deniyecem bende..

Fulya dedi ki...

Canım biz bu yemekleri ayrı ayrı yapıyorduk hiç birleştirmek aklımıza gelmedi.Birde öyle deneyelim bakalım.Görüntü mukemmel.Tadıda güzeldir mutlaka.

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

ablacım ellerine sağlık. harika görünüyor. acep bu akşam müsaşt olabilcenmi mühim bir mesele vardı da senin değerli katılımlarını bekliyos:)öptüm

Yemek Atolyesi dedi ki...

Güzel Adaşım merhaba uzun süredir benim yoğunluğumdan dolayı görüşemiyoruz.
Ellerine sağlık diyor ve bir kaşık alıyorum.

Güldenceninmutfagi dedi ki...

MIS GIBI OLMUS ELLERINE SAGLIK CANIMCIM.
SEVGILILER GÜNÜN KUTLU OLSUN.
IYI GECELER.

Bunlarada bakmak istermisiniz

Related Posts with Thumbnails