Muzlu Muffens


Bu muffens tarifini ilk 1995 yilinda Kanadali arkadasim Anita, yapip almanca kursuna getirmisti, ilk yememde bu pasta ickili mi diye düsündüm, icindeki muz tadi bana o hissi verdi, ama Anita anlatinca icindekileri anladim, o günden bu yana bu muzlu muffenslari hep yaparim, ilk kalibi arkadasim kanadadan bana getridi, daha sonra kiz kardesim Yasemin, Allah kendisine saglik versin insallah, o Adanadan bulup bana bu muffens kaliplarindan 2 tane aldi, 1995 de daha Almanyada yoktu ve ileriki seneler burda da bu muffens kaliplarindan iki ayri boy olarak satilmaya baslandi. Bende de iki boyu da var ama kücük olanlar bir iki lokmalik oldugundan cocuklarimin ve benim cok hosumuza gidiyor. Iste canim arkadasim, arkadas canlisi, benim gibi gurbetci ve cok vatan özlemi ceken Anitanin bu tarifini sizler icin yayinliyorum.

Malzemeleri:

3 Muz catalla ezilmis
2 cay kasigi Karbonat
2 cay kasigi Backpulver
375 g Un (3 kupa fincan)
125 g Tereyagi
1 Yumarta
180 g Seker (1 kupa fincan)
1 caykasigi Tuz
125 g findikli cikolata iri kiyilmis

Yapilisi:
Seker ile yumurta cirpilir, yumusak tere yagi eklenerek devam cirpilir diger malzemeler de ilave edilerek karistirilir. Yaglanmis Muffins kaliplarina bir yemek kasigi aktarilarak 190°C isitilmis firinda 15- 20 dakkika pisirilir.
Afiyet Olsun!!!

7 yorum:

  1. Canim, inanirim muzlu bir aroma ilk tadildiginda alkol hissi yaratabiliyor ama herzaman da degil. Muffinler tabii ki enfes olmuslar, ellerine saglik. Bir önceki mücverlerde öyle. Hersey harika ve güzel olmus. Sen bize yine bol bol sizin oralarin güzel yemeklerinide tanitmaya devam et. Cok makbule gecer vallahi ve iyi olur.

    Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. günaydinlar ablacim
    muffinler harika olmus ellerine saglik böyle arkadaslardan da güzel seyler ögrenmek cok güzel oluyor
    bak sen anita dan ögrendin bende senden sagol listeme kledim siraya girdi öptüm hayirli cumalar

    YanıtlaSil
  3. kalpler imanla, gönüller huzurla dolsun. saadetler hepimizin olsun. ne kurulan bağlar bozulsun, nede dostlar unutulsun. cumanız mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  4. Muzlu maffinlerin tadi kesin güzel olur,cünkü muz kendi lezzeti yeter bile.Harika görünüyor.Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba harika görünüyor ve muzlu oluşuda ayrı bir tad vermiştir.Ellerine sağlık.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. canım merhaba,
    cok nefıs gorunuyorlar tarıfı aldım kızım bayılır. ellerıne saglık.

    esra ıcın yaptıgın pasta nefıs olmus. ellerıne yuregıne saglık. sevgıler..

    YanıtlaSil
  7. Merhaba canım,muzlu muffinler harika görünüyor.Ellerinize sağlık.
    yeni yılda herşeyin gönlünüze göre olmasını diliyor ve sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil