Patatesli Köfte

Merhabalar arkadaslar,
KÖFTE`ler dizisine hos geldiniz.
Sizlerle yaptigim köfteleri paylasacagim yapacagim,
köfte sevenler ve sevmeyenler buyursun.


Bu patatesli köfteyi ablam, bizler Türkiye de izinde iken yapmisti.
Cok begendim ve bende gecen gün burda denedim sonuc harika oldu.
Ablama burdan sevgilerimi belirtiyorum, iyiki varsin Dilek abla.

Malzemeleri:
2 su bardagi ince köftelik Bulgur
4 orta boy patates
1 sogan
2-3 taze sogan
2-3 dis Sarmisak
1 demet Maydanoz
1 cay kasigi karabiber
1/2 cay kasigi Kimyon
1 y.k. Domates Salcasi
1 y.k. Biber Salcasi
1 cay bardagi Ayciceyiyagi

Yapilisi:
Patatesler soyulup, küp küp kesilir ve az bir su ile iyice haslanir. Yogurma kabina ince bulgur alinir ve patatesler icindekiyaklasik 1 cay bardagi su ile, bulgurun üzerine aktarilir. Karistirilarak bulgurun islanmasi ve acilmasi icin agzi kapatilarak bir tarafta bekletilir. Bu arada soganlar, sarmisaklar ve maydanoz ince ince kiyilir. Bulgur ve patates eli yakmayacak dereceye gelince icine baharatlar ve salcalar konulur ve kuru soganda eklenerek yogrulur. Daha sonra Aycicegiyagi taze sogan ve sarmisak ilave edilerek yogrulur. Son olarakda maydanoz ilave edilip karistirilir ve elde sekillendirilerek servis tabagina alinir.
Not: Bu köftenin özelliyi yaginin kizartilmamasidir ve kaliteli Aycicegiyagi ile yapilmasidir.

12 yorum:

  1. Ellerine saglik Ayse'cigim,
    ne degik ve guzel bir kofte olmus, ben once mercimek koftesi mi acaba diye dusundum ama,bu cok degisikmis.

    Sevgilerimi gonderiyorum.

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık ablanın....bulgurlu olan her yemeği çok seviyorum....sevgiler.....

    YanıtlaSil
  3. bu patates köftesini bende yapıyorum ve çok seviyorum seninkide nefis görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Patesli köfteyi cok severim ,seninkilerde cok lezzetli görünüyor.Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  5. SELAMLAR BENDE RESMİ İLK GÖRDÜĞÜMDE MERCİMEK KÖFTESİ ZANNETTİM BENDE DEVAMLI MERCİMEK KÖFTESİ YAPARIM HİÇ BU TARİFİ DENEMEMİŞTİM İLK FIRSATTA DENEMELİ:)
    SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  6. Anneminkiziyim keske seminer yerin degismeseydi,vallahi sevinirdim gelcene yolun bu tarafa düserse beklerim,blog arkadasimi agirlamak cok sevindirirdi beni.

    YanıtlaSil
  7. slm ayşecim bende mecburen açtım blogspotu.aynen senin dediğin gibi gittiği yere kadar ne diyelim kısmet..sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. canım merhaba.ne zamandır blogla ilgilenemiyorum yorumunu okuyupta kitap çıkaracağınızı duyunca çok heyecanladım.çünkü benimde en büyük idealim kitap yazmak.tabi o raddeye gelmek için çooook ekmek yemek lazım daha ama hayali bile güzel.umarım tarifimi dener ve beğenirsin.ben ilk arkadaşımda yemiştim ve çok beğenmiştim.benimki nedense onunki kadar güzel olmuyor ama yinede çok lezzetli.umarım işine yarar.kitap içinde başarılar diliyorum.sevgiler.naşide

    YanıtlaSil
  9. ben baska köfte icin gelmistim ablacim hani nerde ?sevgiler öptüm

    YanıtlaSil
  10. ohoh ne güzel lezzetli köfteler harikalar ellerine sğlık canım hoşçakal

    YanıtlaSil
  11. canım bu köfteyi sofram fatma arkadaşım yapmıştı bloğunu ilk açtığı zamanlardı her halde bende çok beğenip denemiştim hakikaten çok güzel oluyor ellerine sağlık canım çok güzel bir görüntüsü var
    sevgiler hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  12. çok güzeller ellerine sağlık canım.blogunda çok hoş.güzel paylaşımlar dilerim.
    sevgiler

    YanıtlaSil